Ještě něco přes rok zbývá pětikoaliční vládě do konce funkčního období. Jakou známku byste jí vystavila z marketingu, tedy z vašeho oboru? Dokázala vláda své názory, myšlenky a kroky formulovat tak, aby je veřejnost chápala a případně se s nimi ztotožnila?
Je úkolem vlády dělat marketing? Pětikoalice je parodií sama sebe. A, bohužel, nejen v marketingové komunikaci svých kroků. Rozhodně bych ale byla ta poslední, kdo by této vládě radil, jak lépe komunikovat s občany. Ne nadarmo se říká, že pětikoalice je nejlepší marketingovou agenturou, jakou si mohla opozice přát. Ta předčí i Máru Prchala. Mimochodem, stojí za to si přečíst jeho Duši národa. Geniální kniha o politickém marketingu.
Myšlenky můžete formulovat jen tehdy, pokud nějaké vlastní máte. Pokud si pro ně jezdíte do Washingtonu D.C. nebo do Bruselu, tak komunikujete na úrovni Google překladače. A to není žádná sláva. Občané, kteří si volí své zástupce, aby prosazovali jejich zájmy, těžko mohou chápat nebo se dokonce ztotožnit s kroky vlády, které jdou proti těmto přirozeným zájmům. Mám na mysli tradiční, klidný osobní a rodinný život v míru a prosperitě.
Z pohledu mého oboru, marketingu, tato vláda dávno rezignovala na férovou soutěž v politice a místo propagace svých názorů, myšlenek a kroků jede totalitní propagandu ve smyslu totálně ovládnout myšlení lidí a s pomocí mocenských nástrojů zastrašit a posléze kriminalizovat ty, kteří se nepodvolí. A je to nejen u nás; i volby ve Francii ukázaly, že to současní vládci umějí podle mustru „progresivisté, spojte se“. Opozice zaspala.
Nejen vládní politici, ale i voliči některé z pěti vládních stran často prohlašují, že vláda dělá správné kroky, jen je neumí správně komunikovat. To by lidé byli tak hloupí, že dobré považují za špatné? Obstojí takové vysvětlení v očích veřejnosti, a co si o jeho pravdivosti myslíte vy?
Voliči pěti vládních stran si tuto vládu zvolili. Zvolili si změnu, tomu můžeme věřit. Zda je to změna, kterou chtěli, si musí zodpovědět oni sami.
Vláda nedělá marketingovou komunikaci, starším termínem propagaci. Tato vláda dělá tvrdou propagandu, jak ji známe z totalitních režimů. Ne každá totalita musí být krutovládou a popravovat své odpůrce. Bruselská eurounijní totalita ještě zatím není tyranií. Dělají to chytře a pomalu, je to taková soft nebo sametová totalita.
Totalita je „jen“ totální ovládnutí života občanů ve jménu nějaké utopické ideologie. Máme několik utopií souhrnně zastřešených neomarxismem: velmi nesnášenlivý a netolerantní multikulturalismus; environmentalismus v absurdní podobě Green Dealu; genderismus, který je proti Bohu i přírodě; a pomalu dochází naplnění i Orwellovo heslo, že „válka je mír“. A tady už jde o život. Je na voličích, aby si vybrali, co je dobré, a co špatné. Snad ještě budou nějaká média, která lidem poskytnou objektivní informace, a nechají na nich, aby si je sami vyhodnotili.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník