Je známo, že spotřebitelé kupují mnoho věcí pouze v akcích. Mění v tomhle ohledu Vánoce spotřebitelské chování? Mění se poměr zboží kupovaného v akcích?
Pokud vím, tak podíl potravin nakupovaných ve slevách před Vánoci se oproti „zbytku roku“ nemění, spíše roste objem takto nakupovaných potravin, protože se prostě nakupuje více. Pokud se pak týká trendů, pak zejména v době vysokých cen potravin podíl zboží nakupovaného ve slevách v ČR vzrostl, nyní se v zásadě stabilizoval a činí více než 50 procent.
Můžeme říct, že Češi už si zvykli nakupovat v akcích a vlastně je neberou jako výjimečnou příležitost k výhodnému nákupu, ale spíše jako často jediný možný čas, kdy jít nakupovat?
Ano, zvykli si, svým způsobem za to ale také může maloobchod, který o zákazníky bojuje především prostřednictvím snížených cen a slevových akcí. I když to neplatí pro všechny spotřebitele, příležitost k výhodnějšímu nákupu alespoň někdy využívá většina populace, přičemž u těch sociálně slabších je nákup ve slevách v podstatě základním principem.
Pozorujete u Čechů v posledních letech, kdy jsme chudli vinou covidu a války na Ukrajině, nějaké větší změny ve spotřebitelském chování?
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Novotný