Místní poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů je od ledna 2011 v maximální možné výši 500 korun za rok. Hradit ho musí všichni trvale hlášení obyvatelé bez rozdílu věku. Stejnou sumu ale za objekt platí i majitelé staveb určených k individuální rekreaci.
Za psa zaplatí obyvatelé v bytovém domě stejně jako loni 1000 korun na rok, v rodinném domě pak 400 Kč. Každý další pes v bytovém domě vyjde na 1500 korun, v rodinném domku na 400 Kč. Ti, kdo pobírají invalidní, starobní či sirotčí důchod, nebo vdovský či vdovecký důchod, který je ale jejich jediným zdrojem příjmů, za psa zaplatí méně. V bytovém domě je to 200 Kč, v rodinném domě je to 100 Kč. Za každého dalšího psa v bytovém domě je 300 korun, v rodinném domě 100 Kč.
Místní poplatky za psy a svoz komunálního odpadu vybírá berounský úřad za daný kalendářní rok do 31. 5. Poplatky mohou obyvatelé hradit bezhotovostní platbou, složenkou a nebo přímo v pokladně, v přízemí radnice na Husově náměstí. Pro bezhotovostní platbu musí lidé uvést variabilní symbol. Každý občan má jiný, je proto nutné za více členů domácnosti platit poplatky zvlášť.
Těm, kdo tak v daném termínu neučiní, hrozí podle zákona o místních poplatcích navýšení poplatku, a to až na trojnásobek. V nejzazších případech hrozí dlouhodobým neplatičům i exekuce.V letošním roce se městu podařilo na poplatcích za psy vybrat celkem 608 tisíc, za svoz a likvidaci odpadu to bylo 8, 89 milionu korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mesto-beroun.cz