Akreditace garantuje špičkovou úroveň péče o klienty, provádění léčebných a ošetřovatelských postupů podle velmi přísných norem vyžadovaných akreditační komisí. Z celkového počtu 190 nemocnic tak Podhorská nemocnice stále patří k více jak čtyřiceti zdravotnickým zařízením zaručujícím pacientům bezpečí a kvalitu.
Akreditace byla nemocnici udělena poprvé v roce 2008.Vždy po třech letech se ale provádí takzvaná reakreditace, kdy dané zařízení opět navštíví auditorský tým a posoudí naplňování kritérií, kontinuální zvyšování kvality a bezpečí poskytované péče. "V našem zdravotnickém zařízení byl proveden audit zahrnující provoz jednotlivých lůžkových oddělení i ambulancí včetně vedení zdravotnické dokumentace a chodu celé nemocnice,“ říká manažerka kvality Podhorské nemocnice Bc. Marcela Kadlecová. Podmínky a požadavky pro získání reakreditace jsou přitom velmi přísné. „Potvrdilo se, že naše nemocnice naplňuje požadovaných 74 národních akreditačních standardů,“ doplnila manažerka.
Akreditace je cestou k bezpečí pacientů i zaměstnanců. Tento proces řízení kvality je dlouhodobý a nekončící, probíhá v systematických krocích. Plánovaně probíhá auditní činnost a kontroly zdravotnické dokumentace, kontrolují se nastavené procesy na všech stupních řízení. Reakreditační šetření probíhalo v Podhorské nemocnici po dva dny, kdy akreditační komisaři v zastoupení lékaře, sestry a zdravotního technika zkontrolovali zdravotnické i nezdravotnické provozy, které se podílejí na poskytování péče pacientům. Nemocnice musela během návštěvy Spojené akreditační komise prokázat, že řízení kvality v tříletém období mezi akreditačními šetřeními je funkční a účelné, což doložila konkrétními měřitelnými výsledky průběžně sledovaných parametrů kvality.
„Přípravy na reakreditaci byly náročné. Obhajobou akreditace však naše úsilí o poskytování kvalitní zdravotnické péče rozhodně nekončí, naopak nás zavazuje k dalšímu zlepšování. Celá akreditační příprava je práce týmová, na které se podílejí všichni zaměstnanci. Patří jim tak za jejich úsilí a mimořádné pracovní nasazení velké poděkování," uzavřela Bc. Marcela Kadlecová.
Skutečnost, že si nemocnice zasluhuje prestižní ocenění, potvrdil i pacient Libor Benek: „V nemocnici se léčím po pracovním úrazu. Byl jsem mile překvapen vybavením nemocnice i vstřícností veškerého personálu. Myslím si, že ocenění pro Podhorskou nemocnici je na místě," dodal pacient s úsměvem.
Skupina AGEL převzala obě současná pracoviště Podhorské nemocnice v roce 2005, bruntálská nemocnice byla v konkursu. Od té doby společnost investovala do nákupu nových přístrojů a modernizace nemocnice na 80 milionů korun.
Ing. Hana Szotkowská,
mluvčí holdingu AGEL,
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mubruntal.cz