„Chceme pro občany kvalitní a spolehlivou MHD, která včas, za solidní cenu a pokud možno komfortně dopraví cestující do cíle. Proto jsem ráda, že zastupitelé v hlasování konečně vyjádřili podporu dvěma variantám, na kterých budeme dále pracovat, abychom se nakonec mohli definitivně rozhodnout, jakým směrem jít. Tři cesty, mezi kterými jsme se rozhodovali, určila rada města, zastupitelé a nabídka od společnosti BusLine,“ říká místostarostka Alena Šafránková.
Zastupitelům byla předložena podrobná analýza všech tří možností, jak s otázkou městské hromadné dopravy po vypršení dosavadní smlouvy s dopravcem (1. 1. 2011 – 31. 12. 2018) naložit. Každá ze tří variant má své plusy a minusy, jak ukázaly rozbory jednotlivých možností a odhady nákladů. Varianty společného podniku a veřejné zakázky získaly u zastupitelů podporu pro další jednání.
Varianta společného městského dopravního podniku města a společnosti BusLine a.s. by přinesla roční úsporu oproti současnému stavu, mohla by pružněji reagovat na trendy v dopravě a město Česká Lípa by mělo vyšší kontrolu nad nákladovostí provozu a hospodařením společnosti díky zastoupení v řídících orgánech.
Varianta výběru dodavatele ve veřejné soutěži dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, musí proběhnout zákonem předepsaným procesem zadávacího řízení, což může být podle současných zkušeností složité a časově náročné. Komplikací může být i využití dostupných opravných prostředků ze strany zájemců o veřejnou zakázku. Výhodou ale je potencionální široký výběr v soutěži. Jasnou nevýhodou je to, že město ponese riziko poklesu tržeb a nebude mít přímý vliv na fungování externího dodavatele.
Varianta, která podporu zastupitelů nezískala, byl návrh zastupitelů klubu KSČM na založení vlastního městského dopravního podniku. Celkově se tato varianta jeví jako ekonomicky a organizačně nejnáročnější, rizikem je i nedostatek odborníků v oblasti řízení dopravních systémů. Výhodou by bylo jednodušší zadávání požadavků na zajištění provozu MHD a kontrola nad finančním hospodařením. Nevýhodou pak vysoká počáteční investice 106 440 000 Kč (počítající s nákupem 23 autobusů na naftu).
Převzato z profilu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV