Za první dva týdny už je vytvořeno 217 pracovních míst, zařazeno 201 klientů, z nichž už 143 pracuje. Město tak zúročilo několikaleté bohaté zkušenosti s organizováním veřejné služby. Nyní totiž v důsledku sociální reformy byla tato agenda přesunuta na úřady práce. „Veřejnou službu jsme zprostředkovávali pro sedm organizací města a touto smlouvou deklarujeme zájem v jejím pokračování. Pomáháme proto úřadu práce s organizováním činností pro dlouhodobě nezaměstnané. Naším prioritním zájmem je však pomoci lidem, a to udržením jejich pracovních návyků a především zlepšováním jejich životní situace a vztahů ve městě komplexně,“ říká náměstek primátora Martin Klouda.
S organizací veřejné služby začalo město ihned po jejím zavedení v roce 2009. „Jako průkopníci v této oblasti jsme úzce spolupracovali s odborníky z ministerstva práce a sociálních věcí na vypracování metodického návodu pro jiná města s názvem Obec a veřejná služba,“ sděluje vedoucí odboru sociálních věcí Kamila Faiglová. Chomutov trvale zaměstnával každý měsíc přes 400 klientů dávek hmotné nouze. Nyní tyto dávky již nevyplácí magistrát, ale úřad práce. Od začátku ledna byla podepsána na veřejnou službu nejen smlouva mezi úřadem práce a městem, které zastupuje své organizace, ale i s jednotlivými klienty.
Na pracovním setkání zástupců měst s úřadem práce se prezentoval Chomutov příklady dobré praxe. Krajská koordinátorka veřejné služby z úřadu práce Hana Drncová dala ostatním městům Chomutov za příklad: „Lidé ve vedení města a odboru sociálních věcí z Chomutova byli velmi aktivní, nečekali a urychleně s námi jednali, proto v Chomutově už veřejná služba funguje.“ Výbornou spolupráci a pomoc potvrdila i ředitelka místního kontaktního místa úřadu práce Petra Lafková. Přestože na setkání zazněly různé rady a zkušenosti s veřejnou službou, Chomutov jako jediný představil fungování veřejné služby jak do konce loňského roku, tak i letos. Navíc zástupci jednotlivých organizací názorně předvedli vynikající spolupráci mezi městem, úřadem práce a neziskovou organizací.
Chomutov mohl ostatním městům představit i konkrétní využití veřejné služby jako správců oblastí, kteří se starají o veřejný pořádek, úklid a pomoc obyvatelům v sedmi vyloučených lokalitách ve městě. „Tito správci úzce spolupracují jak se strážníky, jež mají jednotlivé lokality na starosti, tak i s našimi terénními sociálními pracovníky,“ dodala Faiglová. Dobrou zkušenost má Chomutov i se zřízením koordinátorů veřejné služby. Na odboru sociálních věcí je na veřejně prospěšných pracích koordinátor, další půjdou do jednotlivých organizací.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Chomutov-mesto.cz