Rekonstrukce celého havířovského železničního nádraží stále probíhá, a ještě nějakou dobu probíhat bude. Často se mě občané ptají, jak a kdy se budou řešit nové přístupy na peróny a kolejiště, bezbariérová řešení či podchody. Odpovídám ano, je to v plánu a jedná se o poslední fázi náročné rekonstrukce havířovského železničního nádraží. Přijde na řadu příští rok, realizovat ji bude Správa železnic a vyžádá si investici kolem 3 miliard korun,“ vysvětluje finální úpravy rekonstrukce havířovský primátor Josef Bělica.
Několikaletá náročná rekonstrukce havířovského nádraží probíhá v několika fázích. V té první Správa železnic zrekonstruovala odbavovací halu s čekárnou a zázemím jak pro cestující, tak dopravce. Tato fáze byla dokončena v červenci roku 2020. Druhou fázi projektu provedlo statutární město Havířov v podobě přednádražního prostoru. Moderní dopravní terminál byl uveden do provozu v únoru roku 2021.
V září letošního roku Správa železnic dokončila opravu pláště historické výpravní budovy v bruselském stylu a předala stavbu do užívání městu Havířov, které se pustilo do rekonstrukce interiéru. Velkorysé vnitřní prostory se během následujících několika měsíců promění ve sportovně-společenské centrum, kde bude možno sportovat, ale také pořádat koncertní či divadelní představení, přednášky, výstavy nebo galavečery. Pokud půjde všechno podle plánu, obyvatelé Havířova a blízkého okolí by mohli nové centrum plně využívat již příští rok.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV