Pokud se klientům nepodaří obsadit včas termín přes elektronické objednávání, díky kterému mohou přijít přesně na čas k přepážce, jsou nuceni čekat déle ve frontě.
Mezi čekajícími jsou mnohdy děti, které přicházejí v doprovodu svých rodičů. „Právě pro tyto případy magistrát vybaví místnost, která již jako dětský koutek na úřadě slouží, počítačem s přístupem na internet a k aktualizované frontě. Rodiče mohou počkat na odbavení v jedné budově a pohodlně přejít přímo k terminálu u odbavovacích kabin. K přesunu s kočárky mohou využít bezbariérových vstupů z podloubí magistrátu,“ vysvětluje další zmírnění komplikací spojených s nástupem nové legislativy v oblasti oddělení osobních dokladů Ľudmila Ducháčová z odboru správního Magistrátu města Hradec Králové. Dětský koutek se nachází v levém křídle budovy ve druhém patře u schodiště a nejmenším slouží už delší dobu jako jedno z Míst přátelských rodině v krajské metropoli.
Denně pracovníci oddělení osobních dokladů ve dvojsměnném provozu obslouží více než 380 klientů. Pracují od pondělí do čtvrtka do pěti hodin a v pátek do dvanácti hodin, neboť tento den mají vyhrazen na výjezdy mimo úřad za imobilními spoluobčany, kteří se zdravotních důvodů nemohou na úřad přijet.
Hradec Králové, jako obec s rozšířenou působností, musí nově obsloužit na úseku osobních dokladů necelých 200 tisíc klientů, z nich je polovina Hradečanů. Do spádové oblasti patří 81 obcí, což je rekordní počet obcí spadajících pod jedno pracoviště v celém Česku.
Magdaléna Vlčková
tisková mluvčí MmHK
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org