Hradec Králové: Pro doklady na úřad do dvou hodin i v úterý a ve čtvrtek

14.01.2012 9:27 | Zprávy

Nejenom pondělky a středy mohou občané využít k návštěvě magistrátu kvůli vyřízení záležitostí týkajících se občanského průkazu či pasu. Pracovníci úřadu jsou klientům k dispozici i v úterý a ve čtvrtek vždy do 14 hodin. První dny ostrého provozu systému s nástupem nové legislativy nastartovaly několik drobných, leč důležitých, úprav.

Hradec Králové: Pro doklady na úřad do dvou hodin i v úterý a ve čtvrtek
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Sezónní převis žadatelů očekávají každoročně už začátkem května na úseku cestovních dokladů královéhradeckého magistrátu, proto apelují na občany, aby si postupně a v předstihu začali vyřizovat žádosti o cestovní pasy již v tomto období. „Klienty odbavíme nejen v pondělí či ve středu, ale i v úterý a čtvrtek, kdy mohou využít volnějších přepážek do 14 hodin. Nově bereme na řadu i klienty, kteří přijdou na konci úředního dne do fronty a přihlásí se u vyvolávacího systému. Doteď jsme nabírali nejpozději do půl hodiny před koncem úředních hodin,“ objasňuje vstřícné kroky magistrátu Ľudmila Ducháčová, vedoucí odboru správního Magistrátu města Hradec Králové.

Nové je kromě navigačního panelu na chodbě srovnáno číselné označení  přepážek, které dosud nebylo přehledné a numericky na sebe nenavazovalo. „Vyvolávací systém je nastaven tak, aby nebyli znevýhodňováni  klienti při přetlaku na jednu z magistrátem poskytovaných služeb. Systém automaticky vyhodnotí stav žadatelů a vyvolá klienta na další z 5 přepážek vybavených počítači ministerstvem vnitra, kde bude pracovníkem obsloužen a nemusí tak čekat na uvolnění jedné speciální přepážky. To se týká konkrétně agendy občanských průkazů a cestovních pasů “ vysvětluje další zlepšení Ľudmila Ducháčová. V případě, že by úřední hodiny nepokryly potřeby občanů, je magistrát připraven na vlastní náklady najet na režim směn a úřední hodiny prodloužit.

Objednávání přes internet by se mělo zprovoznit po pauze způsobené přechodem na nový systém on-line rezervací. K nastartování tohoto nového systému by mělo dojít každou hodinou a sloužit bude jak lidem na úseku osobních dokladů, tak na odboru dopravy. V současné době na zlepšení systému pracují technici a odborníci IT. Po spuštění nového systému obdrží klient v potvrzovacím zpětném mailu odkaz, díky kterému bude možné termín pohodlně zrušit a přenechat k další rezervaci někomu jinému. Doteď vznikaly odhlášením klienta v mnohých případech nechtěné časové prodlevy, což samotný provoz zdržovalo.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Hradeckralove.org

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Adventní Zlín 2024 pobaví děti i dospělé, město přivítá nový rok ohňostrojem

22:05 Adventní Zlín 2024 pobaví děti i dospělé, město přivítá nový rok ohňostrojem

Letošní adventní i novoroční program, který připravilo statutární město Zlín, slibuje nezapomenuteln…