S rozšířením úřední doby v úterý a ve čtvrtek do pěti hodin přišel magistrát v polovině května a v souvislosti s tím umožnil navíc žadatelům o osobní doklady navštívit úřad o třech květnových sobotách.
Toto opatření se osvědčilo a pomohlo významnému počtu klientů k rychlejšímu a v rámci technických možností i pohodlnějšímu odbavení. „Pro srovnání například v dubnu, kdy jsme neměli rozšířenou pracovní dobu, jsme obsloužili 4549 klientů. V květnu v rámci rozšířené pracovní doby o úterky, čtvrtky a soboty to bylo celkem 5987 žadatelů,“ vysvětluje situaci Ľudmila Ducháčová, vedoucí odboru správního Magistrátu města Hradec Králové. Dodává, že za první dva červnové týdny stihli pracovníci odboru odbavit 2788 žadatelů.
Od července budou klienti obslouženi kromě standardních „dlouhých“ pondělních a středečních hodin i nadále v úterý a ve čtvrtek do dvou hodin odpoledne a také během pátečního dopoledne do dvanácti hodin.
V dohledné době by mělo ministerstvo vnitra poskytnout další dvě kabiny pro odbavení. O ty magistrát zažádal už ve chvíli, kdy to bylo možné. „My jsme na instalaci připraveni jak stavebně, tak i finančně a personálně. Doufám, že v první polovině července se to povede zrealizovat, což také přispěje k odbavení většího počtu klientů v kratší době,“ upozorňuje Ľudmila Ducháčová.
Magistrát zpříjemnil čekání rodičům s dětmi využitím dětského koutku (Místa přátelského rodině), kde je možné sledovat aktuální frontu. I nadále je klientům k dispozici internetové objednávání.
Magdaléna Vlčková
tisková mluvčí MmHK
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org