Hradec Králové: První nápor žadatelů o cestovní doklad je na ústupu

20.06.2012 21:32 | Zprávy

Téměř o patnáct set žadatelů o pas či občanku měsíčně se podařilo obsloužit díky rozšíření úředních hodin v úterý, ve čtvrtek a rovněž díky třem pracovním sobotám v květnu. V tomto předprázdninovém období pociťují úředníci zvýšený nápor každoročně, ovšem letos díky legislativním změnám začala být koncem dubna situace kritická a polevuje teprve teď.

Hradec Králové: První nápor žadatelů o cestovní doklad je na ústupu
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

S rozšířením úřední doby v úterý a ve čtvrtek do pěti hodin přišel magistrát v polovině května a v souvislosti s tím umožnil navíc žadatelům o osobní doklady navštívit úřad o třech květnových sobotách.

Toto opatření se osvědčilo a pomohlo významnému počtu klientů k rychlejšímu a v rámci technických možností i pohodlnějšímu odbavení. „Pro srovnání například v dubnu, kdy jsme neměli rozšířenou pracovní dobu, jsme obsloužili 4549 klientů. V květnu v rámci rozšířené pracovní doby o úterky, čtvrtky a soboty to bylo celkem 5987 žadatelů,“ vysvětluje situaci Ľudmila Ducháčová, vedoucí odboru správního Magistrátu města Hradec Králové.  Dodává, že za první dva červnové týdny stihli pracovníci odboru odbavit 2788 žadatelů.

Od července budou klienti obslouženi kromě standardních „dlouhých“ pondělních a středečních hodin i nadále v úterý a ve čtvrtek do dvou hodin odpoledne a také během pátečního dopoledne do dvanácti hodin.

V dohledné době by mělo ministerstvo vnitra poskytnout další dvě kabiny pro odbavení. O ty magistrát zažádal už ve chvíli, kdy to bylo možné. „My jsme na instalaci připraveni jak stavebně, tak i finančně a personálně. Doufám, že v první polovině července se to povede zrealizovat, což také přispěje k odbavení většího počtu klientů v kratší době,“ upozorňuje Ľudmila Ducháčová.

Magistrát zpříjemnil čekání rodičům s dětmi využitím dětského koutku (Místa přátelského rodině), kde je možné sledovat aktuální frontu. I nadále je klientům k dispozici internetové objednávání.

Magdaléna Vlčková
tisková mluvčí MmHK

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Hradeckralove.org

Lenka Knechtová byl položen dotaz

bydlení

Vámi kritizovaná digitalizace stavebního řízení je podle mě zanedbatelný problém v porovnání s tím, že má ČR problém s nedostatkem bydlení, které, když už je, tak je pro většinu smrtelníků nedostupné. A upřímně nemám dojem, že když jste byli ve vládě, že jste problém nějak řešili. Můj dotaz tak zní,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Informační centra se učí propagovat města pomocí videí

22:41 Liberec: Informační centra se učí propagovat města pomocí videí

Jak si objednat a posléze natočit dobré propagační video o městě bylo tématem setkání pracovníků inf…