Toto měření se sice týká pouze dálnic a silnic I. a II. třídy, ale je jasné, že nárůst postihuje i zbývající komunikace. Sčítání probíhalo v roce 2020, takže jeho průběh i způsob jeho vyhodnocování významně ovlivnila pandemie koronaviru.
V Hranicích a okolí se sčítání provádělo na dálnici, silnici I/35 (tah na Valašské Meziříčí), silnici I/47 (čtyřproudá komunikace od Lipníka směrem k Bělotínu a také silnici II/440 (od Potštátu přes Třídu I. máje, Šromotovo náměstí k silnici I/35).
Nyní zveřejněné výsledky ukazují, že jednak narůstá provoz na dálnici D1 , ale také zejména na silnici I/35 na Valašské Meziříčí, kde provoz po napojení Komenského ulice dosahuje přes 13 tisíc aut denně. To ukazuje na důležitost Palačovské spojky pro Hranice.
Přes celkový nárůst dopravy dochází na některých úsecích k poklesu. Například na silnici I/47 je to úsek od rondelu U Smrku po křížení se silnicí II/440, což může být způsobeno tím, že je zde omezená rychlost. Řidiči, než by zde jeli pomaleji, raději jedou po I/35 k Motošínu a odtud do města, což dokládá pokles provozu na této komunikaci právě v následujícím úseku.
Zajímavý je také významný pokles dopravy na tř. 1. máje v úseku od nadjezdu nad I/47 po křižovatku U Černého orla. Zřejmě se část řidičů chce tomuto přeplněnému úseku, kde je navíc řada přechodů pro chodce, vyhnout. I tak tam ale denně projede přes deset tisíc aut.
Ze starších čísel je vidět, jak dopravě v Hranicích ulevila dílnice D1, kdy se odlehčilo jak čtyřproudému průtahu Hranic, tak v menší míře i cestě na Valašské Meziříčí. Naiopak stoupl provoz na příjezdu od Potštátu. ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV