Nový plán začal platit ve středu 1. listopadu, trvá do konce března příštího roku a zimní údržba vyjde město na zhruba 26 mil. korun.
„Plán zimní údržby platí v Jablonci nad Nisou vždy od 1. listopadu do 31. března následujícího roku. Údržbu provádějí na základě smlouvy pro město Technické služby Jablonec, a to podle pořadí důležitosti a v zákonem stanovených časových lhůtách,“ říká jablonecký náměstek pro správu majetku Petr Roubíček.
Jablonec nad Nisou dosud v rámci zimní údržby spravoval přes 160 km vozovek, přes 64 km chodníků, 137 autobusových zastávek, 280 přechodů pro chodce, včetně těch na silnicích ŘSD ČR a KSÚS LK, a uklízel 22 schodišť. „Letos objem zimní údržby vozovek vzrostl o 300 metrů a chodníků o 80 metrů. Přibyla dvě schodiště a dvě zastávky MHD,“ doplňuje Pavel Kozák, vedoucí odboru technického jabloneckého magistrátu.
Takovou kosmetickou změnou s velkým dopadem do rozpočtu jsou změny v systému dopravního značení. „Nejde o změnu co do rozsahu dopravně upravených ploch, ale o techniku značení. Oproti předešlým letům nebudeme značení instalovat vždy před a po zimním období, ale necháme jej trvale. Platnost značek vymezí dodatkové tabulky, a to buď s vyznačením data od 1.11. do 31. 3. nebo s upozorněním platnosti za sněhu,“ vysvětluje Kozák s tím, že bylo velmi nepraktické a finančně náročné vždy podle počasí narychlo měnit dopravní značení na zimní a na jaře ho uvádět do původního stavu.
„Nejde o nic nového, dopravní značení omezující stání nebo zastavení vozidel v zimním období v Jablonci platí již od roku 2011. Změna spočívá jen v jeho trvalém umístění. A dodatkové tabulky s vyznačením data trvání jsou nutné v místech, která, ač bez sněhu, jsou namrzlá nebo zledovatělá a průjezd posypových vozů je proto komplikovaný. Přesto je nutné i bez sněhu vozovky udržovat, aby nebyly kluzké,“ odůvodňuje umístění dodatkových tabulek náměstek Roubíček a pokračuje: „Sjednocením a zjednodušením dopravního značení město ušetří až milion korun ročně, které může využít jinak. Jedná se pouze o trvalé umístění dopravních značek, které by zde v zimě tak jako tak byly osazené, stejně jako v předchozích letech.“
Podle Roubíčkových slov je nutné osadit dopravní značení s termínem zimní údržby i proto, že mnoho řidičů svým způsobem parkování porušuje Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemního komunikacích. „Nedodržují předepsané odstupy, aniž si to uvědomují, protože jsou takto zvyklí léta parkovat. Pro zajištění zimní údržby a pro jízdu vozidel IZS je ovšem dodržení průjezdnosti nutné!“ připomíná náměstek.
Plán zimní údržby se každý rok rozšiřuje o došlé podněty od veřejnosti. Ty pečlivě posuzuje pracovní skupina, která z 16 podnětů občanů schválila sedm, z pěti od osadních výborů se v novém plánu objeví dva a ze sedmi podnětů došlých ze školských zařízení se jako odůvodněné ukázaly čtyři. „Nově se tak v plánu objeví například celá ulice Studená, část ulice Tichá nebo ulice K Rybárně, či zadní chodníky v ulici Josefa Hory 23-25. Uklízet se budou také schodiště v ulicích Za Hrází a U Kyselky,“ jmenuje Kozák.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV