Jihlava: Kosov by obnovení těžby štěrku nemusel vůbec pocítit

13.02.2022 20:06 | Tisková zpráva

Z pracovních jednání představitelů osadního výboru Kosov a jihlavské radnice se zástupci Českomoravského štěrku vyplývá, že dopady těžby na místní obyvatele by mohly být minimální. Štěrk by se měl vozit po kolejích.

Jihlava: Kosov by obnovení těžby štěrku nemusel vůbec pocítit
Foto: Archiv
Popisek: Jihlava

Od května 2021 se situace posouvá. Od původního zatížení Kosova průjezdem nákladních vozů s 25% celkové těžby kamene se přes hledání a ověřování smysluplnosti i reálnosti budování „obchvatů“ Kosova zástupci všech stran dostali až k variantě, že by se 100% kamene odváželo po železnici a malá část by se překládala na překladišti v Pávově v průmyslové zóně. 

„Jsem za toto navržené možné smírné řešení moc rád, pokud se jej skutečně podaří zrealizovat. Vede k tomu ale ještě dlouhá cesta,“ uvedl radní Jihlavy David Beke, který se jednání za město účastní. Podle jeho slov se chtějí zástupci všech stran v následujících měsících bavit o dalších podrobnostech a podmínkách, které by měly být v rámci dohody předem projednány a odsouhlaseny. „Zajímají nás například podrobnosti o dopravní obslužnosti, četnosti a způsobu odstřelu, řešení kácení náletových dřevin a jejich náhradní výsadby nebo informace k rekultivaci lomu po ukončení povolené části těžby,“ doplnil Beke s tím, že jakmile se objeví něco nového, bude veřejnost informovat.

Podle Davida Bekeho není bez zajímavosti, že jsou ložiska kamene stanovena státem a těžařské firmy platí z každého vytěženého kubíku peníze státu. I když by ložiska nikdo nevytěžil dnes, zůstávají v zemi pro další generace. I těžba jako jiné odvětví se podle Bekeho technicky vyvíjí a dopady na své okolí zmenšuje.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Děčín: Informace k letošní zimní údržbě chodníků a vozovek

7:31 Děčín: Informace k letošní zimní údržbě chodníků a vozovek

Město udržuje v zimním období místní komunikace v souladu s Plány zimní údržby na období 2024/2025. …