Mluvčí jihlavské radnice Radovan Daněk informuje o spuštění nových informačních kanálů, které jsou zaměřeny na změny parkování ve městě.
K pochopení nového systému parkování v Jihlavě mají lidem pomoci webové a facebookové nebo instagramové stránky. ZDE a ZDE nebo na webu ZDE budou řidiči postupně nacházet zajímavé i důležité informace včetně harmonogramu, jak a kdy se bude systém parkování ve městě měnit. „Zatím předpokládáme, že s prvními změnami přijdeme v létě, aby si na nové parkovací zóny mohli začít lidé zvykat během prázdnin, kdy je v Jihlavě málo lidí a nevozí se děti do škol,“ řekl jihlavský radní pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal. Podle jeho slov je hlavním smyslem nového systému parkování zklidnění automobilové dopravy v Jihlavě a snaha umožnit parkování lidem co nejblíž jejich trvalému bydlišti. Za výhodnou cenu bude možné registrovat do systému jen první auto v domácnosti.
Na facebookové stránce Doprava v Jihlavě budou postupně zveřejňovány také aktuální informace o uzavírkách nebo opravách a objevovat se tam budou i zprávy o připravovaných dopravních projektech. „Prostřednictvím sociální sítě bychom také rádi dostávali i zpětnou vazbu od obyvatel města. Facebook bude společně s mobilní aplikací a s webem jedním z nejdůležitějších komunikačních kanálů města na téma dopravy,“ doplnil Jaroslav Vymazal.
Větší využití MHD
Zároveň se na obou místech, ať už na webu nebo na Facebooku a na Instagramu, zájemci dozvědí, jaké jsou další možnosti cestování po Jihlavě. „Máme tu například rozvinutý systém městské hromadné dopravy, který budeme dál zdokonalovat. Cestující mají zatím k dispozici 12 autobusových a 7 trolejbusových linek. Stavíme také nové zastávky, aby byly pro lidi více dostupné. Pokračovat v tom chceme i do budoucna,“ řekl Jaroslav Vymazal s tím, že vedení města neustále rozšiřuje také síť cyklostezek. Denně je totiž podle elektronických sčítačů využívají stovky lidí.
Jednosměrky a dopravní značky
Jihlava se dlouhodobě potýká s nedostatkem parkovacích míst. Podle posledního sčítání připadá ve městě na 22 tisíc stání okolo 26 tisíc aut, přičemž jejich počet se neustále zvyšuje. „I když k tomu připočítáme místa u obchodních center, firem nebo na soukromých pozemcích, chybí v tuto chvíli v Jihlavě tři tisíce parkovacích míst. Za dalších pět let přibydou v Jihlavě další čtyři tisíce aut a bez zásahu města by tak chybělo celkem sedm tisíc ploch,“ vysvětlil potřebu nové koncepce parkování v Jihlavě radní David Beke. V první fázi se podle jeho slov chce město zaměřit hlavně na změnu režimu parkování. Budou se zavádět rezidentní zóny, ve kterých se budou zvýhodňovat obyvatelé s trvalým bydlištěm a podnikatelé se sídlem nebo provozovnou.
„Přibude také víc jednosměrek, chceme revidovat stávající plochy parkovišť a získat také nová parkovací místa,“ doplnil David Beke s tím, že si město od této fáze slibuje i lépe průjezdné ulice. V současnosti totiž podle něj vznikají nepříjemné situace, kdy řidiči odstaví své vozy tam, kam nemají, a brání pak průjezdu jak hasičů, záchranářů nebo popelářů, tak i ostatním řidičům.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV