Hlavním důvodem rekonstrukce mostu bylo zatékání do nosné konstrukce způsobující degradaci betonu a korozi mostní výztuže. Poté, co byly v průběhu rekonstrukce objeveny vady čtyř nosníků, doporučil statik zbourání celého mostu.
V tu chvíli bylo zřejmé, že se oprava před zimou dokončit nestihne. Jelikož výroba nových nosníků trvá dva až tři měsíce, hrozilo přesunutí celé stavby až na jaro a zvažovalo se vybudování provizorního přemostění.
„Nakonec jsme se po konzultaci s projektanty rozhodli, že použijeme jinou technologii. Nenecháme vyrábět nosníky, ale železobetonovou desku vybetonujeme přímo na místě. Po dokončení bouracích prací projektant vše zaměří a zaktualizuje projekt. Pak budou práce pokračovat do doby, dokud to počasí dovolí. Pravděpodobně most nestihneme postavit do zimy, ale na jaře už práce zaberou jen několik týdnů a dílo se stihne dokončit před plánovanou výstavbou okružní křižovatky ulic Záhumenní a Kpt. Jaroše,“ uvedl Adam Ondrašík z odboru rozvoje města.
Z důvodu nečekaných nákladů byla částka na rekonstrukci mostu navýšena o 1,6 milionu. V tuto chvíli tedy městský rozpočet počítá se sumou přesahující 8 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV