Veřejnost viděla i další návrhy, které byly do soutěže přihlášeny. Na otázky a připomínky přítomných odpovídal statutární náměstek Jan Korytář a autor vítězného návrhu architekt Petr Stolín.
„Vyhodnocení architektonických návrhů proběhlo poté, co nám jednotliví architekti odprezentovali své práce. Hodnotící komise došla k závěru, že návrh architekta Petra Stolína nejlépe splnil zadání města, přináší dobré dopravní řešení a má předpoklady pro kvalitní dotvoření celé lokality,“ uvedl náměstek primátora pro ekonomiku, strategický rozvoj a dotace Jan Korytář, který v hodnotící komisi zasedl jako jeden ze dvou zástupců města. Jako odborná porota posuzovali architektonické návrhy prof. Ing. arch. akad. arch. Jiří Suchomel (proděkan FA TUL), prof. Ing. arch. Miroslav Masák (někdejší spolupracovník Karla Hubáčka), Ing. arch. akad. arch. Jiří Klokočka z univerzity v Gentu a Ing. arch. Boris Šonský.
Nejčastěji se lidé na veřejném setkání ptali na občanskou vybavenost terminálu, možnost celodenního parkování v rámci systému sdíleného motorového vozidla, podobu veřejného prostranství okolo terminálu, zajímal je také materiál, který pokrývá budovu a otázka výše poplatku parkovacích míst.
Terminál s pasáží a komerčními prostory pro veřejnost podle vítězného návrhu lemuje Žitavskou ulici a navazuje na stávající blok domů naproti tramvajové zastávce Nádraží. Přístup do terminálu bude možný jak z ulice Žitavská, tak od ulice Vaňurova. Ve dvoupodlažní odbavovací hale bude čekárna pro cestující, pokladny, informace, úschovna zavazadel, toalety pro cestující a rychlé občerstvení. Z pasáže budou přístupné komerční prostory jako např. kavárna, prodejna tiskovin či pekařství, zatímco v patře bude k dispozici univerzální coworkingový prostor. Návrh počítá s deseti nástupními i výstupními stáními autobusů, přičemž dvě z nich budou přímo v Žitavské ulici.
Ze Žitavské ulice bude přístupný i čtyřpatrový parkovací dům s navrhovanou kapacitou 478 parkovacích míst. Počítá se také s nabíjecími místy pro elektromobily. „Vzhledem k dobré návaznosti na MHD a blízkost dálnice může nový parkovací dům alespoň částečně odlehčit jiným částem Liberce. Chceme sem proto nasměrovat část návštěvníků města,“ komentoval Jan Korytář s tím, že hrubé investiční náklady projektu v této podobě činí cca 123 milionů korun. Parkovací dům by měl mít tzv. „zelenou střechu“, upravenou pro pobyt návštěvníků města. Ta umožní zajímavé pohledy na Ještěd, Jizerské hory i samotné město a měla by být jedním z důvodů, proč zde zaparkovat a dále pokračovat MHD.
"Naším cílem bylo navrhnout integrovaný dům, kde se jednotlivé provozy vzájemně synergicky doplňují. Očekáváme, že myšlenka 3v1 by mohla zatraktivnit a oživit toto místo a stát se oblíbenou křižovatkou všech cestujících," komentoval svůj návrh architekt Petr Stolín.
Dalším postupem v rámci projektu Terminál Liberec bude vypsání zadávacího řízení a zpracování projektové dokumentace, podání žádosti o dotaci v rámci výzvy Udržitelná doprava – integrované projekty IPRÚ a také veřejné projednání tohoto návrhu, který bude možné ještě upravit. Město také zahájilo jednání o podmínkách případného odkupu okolních pozemků, s nimiž sousedí budova Uranu, která by měla projít celkovou rekonstrukcí v roce 2018.
Setkání s občany proběhne ještě jednou, a to v pondělí 29. května od 13.00 do 16.30 hodin přímo na stávajícím autobusovém nádraží, rovněž za přítomnosti architekta Petra Stolína. Přijďte se zeptat, co vás zajímá a přijďte nám říct, jaké další nápady a podněty bychom měli zadat zhotoviteli. Vaše názory nás zajímají.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV