Revitalizace bude zahrnovat výstavbu nových chodníků podél celého náměstí, které zajistí plynulý pohyb chodců a propojí důležité komunikace v okolí, konkrétně ulice ČSA, Okružní a Zahradní. Nové chodníky nahradí dosavadní přerušovanou infrastrukturu a zajistí bezpečné a komfortní prostředí pro pěší.
„Revitalizace Hrnčířského náměstí je klíčovým krokem k zajištění bezpečného a přehledného prostoru pro všechny uživatele. Naším cílem je vytvořit místo, které bude sloužit jak chodcům, tak motoristům. Nové chodníky zlepší orientaci a zvýší bezpečnost, což je v této frekventované oblasti zásadní,“ říká Jiří Stodůlka, místostarosta města Frýdlant.
Součástí projektu bude i oprava vozovky v ulici Okružní, kde vznikne nové přechodové místo, a celkové zklidnění dopravy. Tato opatření zvýší bezpečnost pro všechny účastníky silničního provozu.
Další součástí revitalizace bude výstavba nových časově omezených parkovacích stání určených pro návštěvníky místních obchodů, ordinace a lékárny. Na náměstí vznikne celkem 8 parkovacích míst, která budou navržena i s ohledem na osoby se zdravotním postižením a sanitní vozidla, která zajíždí k praktickým lékařům.
„Nová parkovací místa usnadní nákupy a přístup k obchodům v centru Frýdlantu. Projekt rovněž myslí na pohodlí obyvatel a návštěvníků, včetně zajištění parkovacích míst pro osoby s postižením,“ doplňuje Dana Kiliánová, vedoucí investičního oddělení města.
Při rekonstrukci se bude klást důraz na zachování historického rázu Hrnčířského náměstí. Na opravu chodníků a dalších veřejných ploch bude použita kamenná dlažba, která nejen podpoří estetiku, ale také zajistí dlouhou životnost povrchů.
„Při revitalizaci tohoto náměstí chceme vytvořit moderní prostor, který zároveň respektuje historickou atmosféru místa. Chceme, aby byl prostor nejen bezpečný a funkční, ale i krásný,“ říká Jiří Stodůlka.
Celkové náklady na revitalizaci Hrnčířského náměstí jsou odhadovány na 2,5 milionu korun bez DPH, přičemž projekt bude plně financován z městského rozpočtu, bez využití dotací.
„Revitalizace bude probíhat v několika etapách, aby byl co nejméně narušen každodenní provoz. Snažíme se zajistit, aby byla práce co nejméně invazivní a obyvatelé měli zachován přístup i průjezd,“ uzavírá Dana Kiliánová.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV