„Právě jsme obdrželi tramvajovou skříň, modernizaci nyní dokončíme v našich dílnách,“ popisuje situaci z úvodu června ředitel dopravního podniku Daniel Dunovský. Dopravní podnik tak pokračuje v obnově tramvajového vozového parku a touto aktivitou navazuje na nedávno dokončený Integrovaný plán rozvoje města Mostu – doprava. „Modernizovaná tramvaj bude částečně nízkopodlažní, lépe vytápěná a celkově přívětivá. Pokračujeme tak v trendu lepších služeb pro veřejnost, ve zkvalitňování veřejné hromadné dopravy,“ dodal Dunovský. Podle jeho slov dopravní podnik hodlá pořídit i další plně nízkopodlažní tramvaje, které by spolufinancoval Integrovaný regionální operační program.
Tramvaje Vario LFR vznikají komplexní rekonstrukcí a modernizací v provozu osvědčených tramvají typu T3. Při rekonstrukci jsou vozy, mimo jiné, vybaveny moderní elektrickou výzbrojí, modernizovanými podvozky a vozovou skříní s nízkopodlažní střední částí. Vozidla Vario LFR představují pro dopravní podnik ekonomicky výhodné řešení obnovy tramvajového vozového parku a zároveň zvýšení bezbariérové přepravní kapacity. První vůz byl do pravidelného provozu s cestujícími zařazen 15. ledna 2013.
Navzdory ojedinělým snahám o zrušení má dopravní podnik též v plánu rekonstrukci a modernizaci tramvajové trati mezi Mostem a Litvínovem. „Chceme i nadále provozovat bezemisní tramvajovou dopravu, která tu je už 115 let a oba naši akcionáři nás v této snaze podporují,“ uzavřel Daniel Dunovský. (ir)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV