Celkový počet podání zůstal obdobný jako v předchozím roce (145 podání). Nižší byl počet petic, kterých magistrát loni zaevidoval pouze pět, z toho jen jednu důvodnou. Ta se týkala řešení špatné situace v oblasti takzvaných stovek. Tou se město intenzivně zabývá již dlouhodobě, například prostřednictvím mapování, které na začátku letošního roku přineslo první výrazné úspěchy.
Velmi aktivní pak byli občané při podávání individuálních stížností a pochval. Z celkového počtu 87 stížností se necelá třetina týkala činnosti magistrátu a městské policie a chování jejich zaměstnanců, zbývajících 61 se vztahovalo na problémy spojené s běžnými životními situacemi občanů. Všechny stížnosti byly prošetřeny a tam, kde bylo shledáno pochybení, magistrát přijal potřebná opatření. Nejčastějším tématem stížností byly záležitosti spojené s veřejným pořádkem. Nejvíce, konkrétně jedenáct, se jich týkalo jednání podnikatelů, způsobu podnikání a neoprávněného podnikání. Občané si rovněž hojně stěžovali například na narušování veřejného pořádku (sedm případů), hluk z provozu restauračních zařízení a hudebních produkcí (sedm případů) nebo provoz autodromu (šest případů).
Mostečané si však pouze nestěžovali, ale i chválili, a to v 39 případech. Nejčastěji, v 19 případech, chválili profesionální, lidské a vstřícné jednání úředníků při vyřizování jejich záležitostí. Občané rovněž kladně hodnotili blahopřání k životnímu jubileu, práci ředitelky základní školy ve Svážné ulici (1. ZŠ) nebo zajištění letního tábora pro děti oddělením sociálně právní ochrany dětí.
Zvláštní skupinu pak tvoří ostatní podání, tedy různé podněty, upozornění, dotazy či žádosti občanů, kde byl ve srovnání s předchozím rokem zaznamenán nárůst jejich počtu o více jak třetinu. „Občané žádali zejména o radu, jak řešit problémové soužití s některými sousedy v domě. V tomto případě jsme jim vždy podali komplexní informace, jaké možnosti řešení problému existují. V případě dalších podání šlo již o jednotlivé případy,“ informoval Adam Haris z oddělení kontroly mosteckého magistrátu, které má evidenci a vyřizování, petic, stížností, pochval a ostatních podání na starosti.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV