Most: Úřad loni zaregistroval nemálo petic, stížností, pochval a ostatních podání

26.05.2017 17:06 | Zprávy

V loňském roce magistrát zaregistroval 163 petic, stížností, pochval a ostatních podání. Svědčí to o tom, že stav města není občanům lhostejný a jsou schopni jak upozorňovat na různé nepravosti, tak vyjádřit pochvalu konkrétním lidem za jejich odvedenou práci.

Most: Úřad loni zaregistroval nemálo petic, stížností, pochval a ostatních podání
Foto: Lucie Bartoš
Popisek: Most

Celkový počet podání zůstal obdobný jako v předchozím roce (145 podání). Nižší byl počet petic, kterých magistrát loni zaevidoval pouze pět, z toho jen jednu důvodnou.  Ta se týkala řešení špatné situace v oblasti takzvaných stovek. Tou se město intenzivně zabývá již dlouhodobě, například prostřednictvím mapování, které na začátku letošního roku přineslo první výrazné úspěchy.

Velmi aktivní pak byli občané při podávání individuálních stížností a pochval. Z celkového počtu 87 stížností se necelá třetina týkala činnosti magistrátu a městské policie a chování jejich zaměstnanců, zbývajících 61 se vztahovalo na problémy spojené s běžnými životními situacemi občanů. Všechny stížnosti byly prošetřeny a tam, kde bylo shledáno pochybení, magistrát přijal potřebná opatření. Nejčastějším tématem stížností byly záležitosti spojené s veřejným pořádkem. Nejvíce, konkrétně jedenáct, se jich týkalo jednání podnikatelů, způsobu podnikání a neoprávněného podnikání. Občané si rovněž hojně stěžovali například na narušování veřejného pořádku (sedm případů), hluk z provozu restauračních zařízení a hudebních produkcí (sedm případů) nebo provoz autodromu (šest případů).

Mostečané si však pouze nestěžovali, ale i chválili, a to v 39 případech. Nejčastěji, v 19 případech, chválili profesionální, lidské a vstřícné jednání úředníků při vyřizování jejich záležitostí. Občané rovněž kladně hodnotili blahopřání k životnímu jubileu, práci ředitelky základní školy ve Svážné ulici (1. ZŠ) nebo zajištění letního tábora pro děti oddělením sociálně právní ochrany dětí.

Zvláštní skupinu pak tvoří ostatní podání, tedy různé podněty, upozornění, dotazy či žádosti občanů, kde byl ve srovnání s předchozím rokem zaznamenán nárůst jejich počtu o více jak třetinu. „Občané žádali zejména o radu, jak řešit problémové soužití s některými sousedy v domě. V tomto případě jsme jim vždy podali komplexní informace, jaké možnosti řešení problému existují. V případě dalších podání šlo již o jednotlivé případy,“ informoval Adam Haris z oddělení kontroly mosteckého magistrátu, které má evidenci a vyřizování, petic, stížností, pochval a ostatních podání na starosti.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Žatec: Město opravilo tři domy v centru, pro část bytů už jsou známí noví nájemníci

16:33 Žatec: Město opravilo tři domy v centru, pro část bytů už jsou známí noví nájemníci

Tři opravené domy a v nich celkem 11 nových bytů. Takový je výsledek rekonstrukce památkově chráněný…