Jednalo se o kompletní rekonstrukci sdruženého mostu pro tramvajový a silniční provoz o jednom poli v délce 21 metrů. Stavebníci odstranili původní vozovku a kolejový svršek až na horní povrch nosné konstrukce, tvořené prefabrikovanými nosníky. Poté vytvořili novou spřaženou desku, nové příčníky a provedli injektáž kabelových kanálků. Dále zhotovili novou izolaci mostovky, nový tramvajový svršek a novou vozovku i chodníky.
Součástí stavby byla také rekonstrukce původního mostního zábradlí a sanace spodní stavby a podhledu mostu. Samozřejmou součástí celé opravy byla taktéž úprava komunikace před a za mostem.
„Pro rekonstrukci mostu jsme využili období, kdy je v souvislosti se stavbou protipovodňových opatření v centru města uzavřena Masarykova třída a hlavní most přes Moravu. Stejně tak jsme i vloni opravili další most na této trase, a to most přes Mlýnský potok mezi Žižkovým náměstím a ulicí 1. máje,“ říká investiční náměstek primátora Martin Major.
Zhotovitelem byla společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, objednatelem statutární město Olomouc a Dopravní podnik města Olomouce. Celkové náklady byly 27,9 milionu korun včetně DPH, z toho město uhradilo 20,5 milionu korun včetně daně, DPMO uhradilo 7,4 milionu korun včetně daně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV