Obdobně se již k problematice postavila Praha, Brno, Ostrava, ale i řada menších měst. Nevzhledné poutače a jiné reklamní nosiče totiž hyzdí a ničí ráz především historického jádra města. Umísťovat je je tedy nutné citlivě a opravdu pouze na vhodných místech.
„Cílem nařízení je podle zákona o reklamě odstranit a zakázat reklamu v historickém centru města, která nesplňuje kritéria stanovená v manuálu tak, aby nebyly ničeny architektonické prvky budov. Reklama také nesmí dominovat prostoru. Vzniknou jasná pravidla pro její umístění, která by měla směřovat k odstranění poutačů neestetických a na nevhodných místech, v agresivních a reflexních barvách a podobně,“ vysvětlila metodička magistrátu Renata Mrákotová, která nařízení připravuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV