Po vyhlášení nouzového stavu přitom počet vypůjčených kol výrazně klesl, z 1 500 až 2 tisíc výpůjček denně zhruba na polovinu.
„Přes několikatýdenní útlum způsobený epidemií se bikesharingu ve městě opět daří. Od spuštění systému v letošním roce se do aplikace nově zaregistrovalo 7 tisíc uživatelů, takže v Ostravě jich v současnosti máme už 42 tisíc. To je dobrá zpráva, protože používání kol při přesunu po městě je hlavně na menší vzdálenosti ekologičtější než jízda autem. Jejich uživatelé navíc dělají něco pro svou kondici a zdraví. Od začátku jsme doufali, že se sdílená kola v Ostravě uchytí. Ale že budou mít takový ohlas, je pro nás příjemným překvapením," řekla náměstkyně pro životní prostředí Kateřina Šebestová.
V Ostravě funguje přes 270 stanic s více než 900 koly. Počet výpůjček se za březen a duben vyšplhal na 109 675.
Zatímco v loňském roce bylo 89 procent 15 minutových výpůjček zdarma, letos je to 92 procent. Město po dohodě se společností nextbike prodloužilo po dobu nouzového stavu bezplatnou výpůjčku z 15 na 30 minut, aby inspirovalo občany k častějšímu využívání kola jako dopravního prostředku pro nutný přesun do práce, obchodu či do lékárny a omezilo množství lidí cestujících v době epidemie hromadnou dopravou. Kola s navýšenou nabídkou 30 minut zdarma byla v březnu využita u 2127 a v dubnu u 13 117 jízd. Délka jednotlivých projížděk je velmi podobná, průměrná ujetá vzdálenost je letos 1,3 km, loni to bylo 1,2 km.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV