„Celkový obraz výroční zprávy je tvořen dílčími kapitolami o fungování jednotlivých útvarů. Aby kvalita služeb měla stále stoupající tendenci, pokračovali jsme v uplynulém roce ve zdokonalování Systému řízení kvality, probíhala revize řídících dokumentů a byly upřesňovány popisy procesů. S potěšením pak můžeme konstatovat, že kontroly, které byly vykonány na městském úřadě v roce 2011, neshledaly zásadních pochybení při výkonu povinností,“ přiblížila tajemnice MěÚ Otrokovice Marie Malíková s tím, že úřad pokračoval v loňském roce také s úspornými opatřeními. „Došlo k dalšímu krácení prostředků rozpočtovaných na platy zaměstnanců a k tlaku na snižování jejich stavu. Organizačními opatřeními se nám podařilo rozpočet dodržet. Na platech včetně odvodů činila úspora finančních prostředků v rozpočtu 2011 více než 4 miliony korun, což představuje úsporu přibližně 10 pracovníků. 10,5 miliónů korun, to je celková úspora ve výdajích na místní správu v roce 2011,“ upřesnila tajemnice. I s nižším průměrným stavem pracovníků a se sníženými výdaji se dařilo zvýšit výkonnost úřadu a poskytovat služby na vysoké úrovni. Proti roku 2010 bylo vydáno o 806 rozhodnutí více, což představuje nárůst o 8%. Počet odvolání naopak klesl, a to ze 121 v roce 2010 na 92 v roce 2011, což je snížení téměř o 25%.
„Práce našich zaměstnanců a kolektivů byla oceněna i v roce 2011. Získali jsme například Cenu týdeníku EKONOM v rámci výzkumu Město pro byznys Zlínského kraje 2011, a to Uznání za nejvyšší spokojenost podnikatelů s prací radnice v roce 2011. Příjemné prostředí a naše snaha o dobrý vzhled města byla oceněna v soutěži „Nejkrásnější město a obec Čech a Moravy 2011“, kde jsme obsadili 5 místo,“ zmínila některé ze získaných cen tajemnice MěÚ Otrokovice Marie Malíková.
V roce 2011 zajišťovalo chod úřadu deset odborů a čtyři oddělení, které se svou činností podílely na plnění úkolů samosprávy a výkonu státní správy. Organizační změnou účinnou od začátku roku 2011 byla do městského úřadu začleněna také Městská knihovna, což zvýšilo počet míst na MěÚ na celkových 175. Ihned na začátku roku 2012 došlo ke snížení počtu pracovních míst o 7, tj. ze 175 na 168. Pokud bychom eliminovali začlenění městské knihovny do struktury MěÚ, tak je pro úřad schváleno celkem 163 pracovních míst, což je méně než na konci roku 2006. Úsporná opatření a tlak na hospodárnost v čerpání prostředků z veřejných zdrojů tedy na úřadě pokračují i v tomto roce.
Výroční zprávu MěÚ Otrokovice v plném znění, která blíže informuje o dění na jednotlivých odborech a odděleních, zaznamenává meziroční změny ve vykonávaných agendách, provedených kontrolách i personálních změnách, najdete na www.otrokovice.cz v sekci dokumenty města / zprávy a sdělení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: otrokovice.cz