Rekonstrukce, která si vyžádá náklady zhruba 150 milionů korun, by mohla začít na jaře příštího roku. Záležet bude na přístupu účastníků stavebního řízení, kterých je v tomto případě kolem stovky. Město chce na rekonstrukci třídy Míru v maximální míře využít prostředků z Evropská unie a zařadí ji proto do Integrovaného plánu rozvoje města.
Otázka budoucnosti hlavní pardubické třídy se na zastupitelstvo vrátila zhruba po měsíci z iniciativy 23 ze 39 městských zastupitelů, kteří požádali o opětovné zařazení tohoto bodu do programu a o doplnění informací potřebných pro tak zásadní rozhodnutí.
O rekonstrukci ulice jednají pardubičtí zastupitelé s přestávkami deset let. Jablkem sváru nebyla oprava sama, ale otázka, zda na třídě Míru vznikne pěší zóna, nebo tudy bude, byť v omezeném rozsahu, projíždět městská hromadná doprava. V úterý zastupitelé zrušili své prosincové rozhodnutí vytvořit v centru pěší zónu a většinou 30 hlasů schválili rekonstrukci třídy Míru a ulice Sladkovského od třídy Míru po Sukovu třídu se zachováním dopravy.
Třídou Míru povede jeden jízdní pruh určený pro městskou hromadnou dopravu, cyklisty a dopravní obslužnost. Ve Sladkovského ulici zůstane zachován současný dopravní režim s obousměrnou osobní dopravou, městskou hromadnou dopravou a možností podélného parkování. Zastupitelé tak zvolili provozně ekonomičtější variantu, neboť vyloučení MHD ze třídy Míru a její odvedení na již dnes přetíženou Sukovu třídu by pro Dopravní podnik města Pardubic znamenalo zvýšení ročních nákladů o téměř sedm milionů korun.
Nataša Hradní
tiskový úsek
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pardubice.eu