Plzeň: Na území města začíná od 1. července platit zákaz stání kamionů

30.06.2024 7:04 | Tisková zpráva

V Plzni v pondělí 1. července 2024 vstoupí v platnost zónové dopravní značky, které regulují stání kamionů. Celé město tak bude po svém obvodě, tj. na všech vjezdových komunikacích, vyznačeno jako zóna zákazu stání nákladních vozidel s okamžitou hmotností přesahující 12 tun.

Plzeň: Na území města začíná od 1. července platit zákaz stání kamionů
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

To prakticky znamená zákaz dlouhodobého odstavování těžkých nákladních aut a návěsových souprav na území západočeské metropole. Uvedený záměr schválila Rada města Plzně v červnu 2022 a jeho přípravě předcházela důkladná analýza pohybu kamionů, kterou zpracoval Útvar koncepce a rozvoje města Plzně.

„Řidiči nákladních souprav využívají zejména o víkendech ulice města k parkování, přičemž převážná část patří řidičům dálkové dopravy, kteří v Plzni vykonávají zákonem dané povinné doby odpočinku. Tyto vozy zabírají veřejný prostor, jsou zdrojem hluku a nepořádku. Lidem vadí startování kamionů v obytných zónách ve 4:30 ráno i fakt, že kamiony obsazují volná parkovací místa. Toto chceme regulovat,“ uvedl primátor Plzně Roman Zarzycký. Ten upozornil na konkrétní případ spolupráce města a soukromého sektoru, kdy díky dohodě bude provozováno odstavné parkoviště pro kamiony v Domažlické ulici.

Podle náměstka primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleše Tolara je Plzeň silně zatížená nákladní dopravou z několika důvodů. „Jde o průmyslový charakter města i o polohu na dálkových silničních trasách a v blízkosti hranice s Německem. Podle našich dat se tu každý pracovní den pohybuje téměř 7000 nákladních souprav a z toho zhruba tři čtvrtiny mají ve městě svůj zdroj nebo cíl. Největší koncentrace nákladní dopravy je přitom v oblasti Borských polí a Plzeňského Prazdroje. Co se týká odstavovaných kamionů o víkendech po městě, jde podle našich zjištění o více než 150 souprav rozptýlených po celé metropoli,“ uvedl Aleš Tolar

. Z toho důvodu město přikročilo k regulaci stání nákladních souprav. U větší části těchto vozidel předpokládá, že se přesunou na stanoviště, která jsou pro tento účel primárně určena, tedy na dálniční odpočívky. Ředitelství silnic a dálnic ČR v poslední době usilovně pracuje na zvýšení kapacity odpočívek, i když stále ještě schází v celé republice zhruba 1500 stání.

„Pro krátkodobé parkování zejména na Borských polí bude i dál sloužit parkoviště při Domažlické ulici, které však bude nově provozováno soukromým subjektem a bude vybaveno základními službami pro řidiče vozidel. Na ostatních úsecích místních komunikací, kde bylo dosud stání nákladních souprav umožněno nebo i jen tolerováno, bude tato možnost postupně utlumena,“ doplnil Aleš Tolar.

Město předpokládá, že restrikce parkování nákladních souprav na veřejných prostranstvích bude motivovat majitele a provozovatele různých areálů a ploch k poskytnutí těchto kapacit pro parkování a odstavování nákladních vozidel jako placené služby. Kontrolu regulačního opatření budou vykonávat zejména strážníci městské policie.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Adventní Zlín 2024 pobaví děti i dospělé, město přivítá nový rok ohňostrojem

22:05 Adventní Zlín 2024 pobaví děti i dospělé, město přivítá nový rok ohňostrojem

Letošní adventní i novoroční program, který připravilo statutární město Zlín, slibuje nezapomenuteln…