Plzeň: Nová lávka přes silnici na Třemošnou začne chodcům a cyklistům sloužit v červnu

17.05.2021 19:00 | Zprávy

Město Plzeň vybudovalo u Kamenného rybníka novou lávku nad rozšířenou silnicí I/27 vedoucí z Plzně na Třemošnou i přes železniční trať do Žatce. Pro pěší i cyklisty se otevře v druhé polovině června.

Plzeň: Nová lávka přes silnici na Třemošnou začne chodcům a cyklistům sloužit v červnu
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

Lávka dlouhá téměř 130 metrů umožní chodcům bezpečně přecházet od Kamenného rybníka směrem k arboretu Sofronka a k Seneckému rybníku. Náklady na vybudování lávky a veřejného osvětlení podél cesty od zastávky železnice Plzeň – Bolevec směrem k lávce si vyžadují investici zhruba 27 milionů korun včetně DPH, náklady jsou hrazeny z rozpočtu města Plzně. Stavba lávky byla zahájena ve druhém čtvrtletí roku 2019.

„Díky výstavbě technicky velmi náročné lávky již nebudou pěší a cyklisté přecházet a přejíždět velmi frekventovanou komunikaci od Kamenného k Seneckému rybníku a následně i trať v místě, kde nebyl vyznačený železniční přejezd. Lávka široká tři metry zajišťuje dostatek prostoru pro chodce i cyklisty. Začne jim sloužit od 21. června 2021. Nyní bude lávka spuštěna do své finální podoby, na přelomu měsíce května a června proběhnou zpřísněné zatěžovací zkoušky. Původně plánovaný a avizovaný termín zprovoznění lávky nebylo možno přes veškerou snahu všech zainteresovaných subjektů dodržet z důvodu probíhající pandemie koronaviru. Byla ovšem přijata veškerá dostupná opatření tak, aby bylo zabráněno přerušení stavebních prací a úplnému zastavení stavby se snahou lávku dokončit v co možná nejkratším termínu,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

Dokončení lávky se muselo dvakrát posunout. Nejprve z předpokládaného květnového termínu 2020 na letní měsíce, důvodem byla opatření proti šíření pandemie koronaviru. Následně byly v květnu 2020 zjištěny při technické prohlídce mírné nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny, které u takto složitého technického řešení nelze nikdy zcela vyloučit. Odbor investic Magistrátu města Plzně, jenž zajišťoval stavbu lávky, zároveň zadal odborné posouzení stavu lávky nezávislé instituci – Fakultě stavební Českého vysokého učení technického v Praze.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihlava: Bioodpad z hnědých popelnic je kvalitnější, než ten z kontejnerů

16:47 Jihlava: Bioodpad z hnědých popelnic je kvalitnější, než ten z kontejnerů

Město stahuje hnědé kontejnery z lokalit s rodinnou zástavbou. Lidé tam na bioodpad mohou i nadále v…