Plzeň chce lépe využít svůj turistický potenciál

04.02.2012 6:33 | Zprávy

Plzeň vyniká v cestovním ruchu čitelnou image nejen díky pivu, sportu a kultuře, ale také množstvím a kvalitou ubytovacích zařízení. V porovnání s ostatními krajskými městy nemá kromě Prahy, Brna a Karlových Varů téměř konkurenci v počtu přenocování.

Plzeň chce lépe využít svůj turistický potenciál
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

V plzeňských hotelích se v roce 2010 ubytovalo 168 tisíc turistů. Průměrná doba ubytování je však necelé dva dny, což je ve srovnání s ostatními městy spíše podprůměrná hodnota. Městská správa v současné době hledá cesty, jak situaci změnit. Jednou z nich je aktualizace dokumentu Potenciál města Plzně v cestovním ruchu.

Strategický dokument má město zpracovaný již od roku 2007. Tehdy byl určen na následujících pět let. „Impulsem k jeho aktualizaci byla nejen zásadní změna vybavenosti města pro cestovní ruch, ale také nutnost připravit se na větší zájem návštěvníků v souvislosti se ziskem titulu Evropské hlavní město kultury 2015,“ říká náměstkyně primátora pro kulturu a cestovní ruch Eva Herinková a pokračuje: „Podrobnou analýzu pozice města z pohledu cestovního ruchu jsme dokončili v závěru minulého roku. V současné době pracujeme na tzv. návrhové části, která přinese konkrétní opatření a aktivity nutné ke zdokonalení a lepšímu využití turistického potenciálu města.“

Na cestovním ruchu se v Plzni podílí kolem 5 % ekonomicky činných subjektů. Návštěvníci a turisté zde ročně utratí přes 245 milionů korun. Město nabízí atraktivní turistické cíle a také akce významné v evropském měřítku, například turistické produkty Plzeňského Prazdroje nebo tradiční oslavy konce 2. světové války Slavnosti svobody. Přesto si zatím nedokáže udržet své turisty na delší dobu pobytu.

Nejčastěji do Plzně přijíždí zahraniční návštěvníci ze sousedního Německa a z anglicky mluvících zemí. Ti tady také utratí nejvíce peněz, přitom však postrádají informace o  kulturních akcích a dalších lákadlech, které by je inspirovaly k prodloužení pobytu.

„Zkušenosti z jiných měst ukazují, že klíčem k řešení je zaměřit se na kulturní turistiku, propagaci zacílenou na konkrétní skupiny návštěvníků, lepší koordinace cestovního ruchu či příprava nových turistických produktů a jejich aktivní nabídka. I v souvislosti s Evropským hlavním městem kultury je nutné připravit kvalitní kulturní a turistický portál, zaměřený rovněž na zahraniční návštěvníky,“ uvádí Zuzana Smotlachová, vedoucí odboru prezentace a marketingu magistrátu.

Strategický dokument bude hotový v březnu. Po jeho připomínkování členy pracovní skupiny a dalšími dotčenými subjekty ho odbor prezentace a marketingu předloží ke schválení zastupitelům města.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: plzen.eu

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kroměříž: Šťastné a veselé vánoční trhy pomohou ukrátit čekání na Vánoce

10:44 Kroměříž: Šťastné a veselé vánoční trhy pomohou ukrátit čekání na Vánoce

Atmosféru blížících se vánočních svátků, netrpělivého očekávání a adventního času pomohou v Kroměříž…