Praha 11: Občanská linka nově funguje také pro osoby s poruchou sluchu

08.04.2020 17:33 | Zprávy

Městská část Praha 11 dnes spustila online přepis občanské linky, který osobám s postižením sluchu či seniorům usnadní komunikaci s úřadem a získávání informací. Služba je poskytována zcela zdarma.

Praha 11: Občanská linka nově funguje také pro osoby s poruchou sluchu
Foto: Praha 11
Popisek: Radnice Prahy 11

Jestli je v současné mimořádné situaci koronavirové pandemie něco opravdu důležité, tak informovanost obyvatel: o přijatých opatřeních, doporučeních i dalším vývoji boje s dalším šířením nákazy. Městská část Praha 11 se proto rozhodla rozšířit své služby a zpřístupnit osobám s poruchami sluchu občanskou linku, která na tel. 800 104 300 slouží k poskytování širokého spektra informací občanům. Nová, zcela bezplatná online služba spočívá v simultánním, doslovném přepisu mluvené řeči a je určena hlavně lidem, kteří jsou nedoslýchaví a zároveň schopní komunikovat v českém jazyce.

„Osoby se sluchovým postižením nechtějí používat nějakou redukovanou, zjednodušenou řeč. Chtějí skutečně doslovně vědět, co jim druhá strana hovoru říká. Velmi početnou skupinou, která tuto službu efektivně využije, jsou také senioři, kteří mnohdy mívají věkem získanou nedoslýchavost, případě také cizinci, kteří češtinu ovládají jen částečně," vysvětlil Zdeněk Bumbálek, zakladatel společnosti Transkript Online s.r.o., jež uvedenou službu poskytuje.

Jak tedy nová služba funguje v praxi?

  1. Nejprve si klient v pravém horním rohu webových stránek Prahy 11 www.praha11.cz vyhledá odkaz na občanskou linku s logem pro neslyšící.
  2. Po kliknutí na logo se zobrazí pokyn k zadání telefonního čísla, z něhož bude klient volat, a následně již prostřednictvím příchozího hovoru dojde k propojení s přepisovatelem.
  3. Přepisovatel klienta nejprve informuje, že bude upozorněn na okamžik, kdy může začít mluvit. Současně upozorní operátora občanské linky, že mu volá neslyšící klient. Poté již hovor probíhá standardně.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kroměříž: Mobilní kluziště na Hanáckém náměstí by mělo být v provozu od 6. prosince

16:14 Kroměříž: Mobilní kluziště na Hanáckém náměstí by mělo být v provozu od 6. prosince

Kroměřížané si i letos budou moci zabruslit pod širým nebem. Mobilní kluziště na Hanáckém náměstí by…