Praha: Rada určila dopravní priority pro období po roce 2014

13.06.2012 10:42 | Zprávy

Rada hl. m. Prahy dnes projednala seznam investic, které považuje za absolutní priority města v oblasti dopravy letech 2014 až 2020. O možnosti jejich financování z Fondu soudržnosti, případně Evropského fondu pro regionální rozvoj, a zařazení do komplexní strategie resortu dopravy pro uvedené období bude usilovat dalším jednáním s ministerstvem dopravy.

Praha: Rada určila dopravní priority pro období po roce 2014
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pražský hrad

„Rozvoj dopravní infrastruktury a dopravních investičních akcí je zásadní jak pro rozvoj hlavního města jako regionu, tak pro rozvoj konkurenceschopnosti České republiky. Fond soudržnosti EU představuje pro Prahu jedinou významnější příležitost jak v oblasti dopravy dosáhnout na dotační prostředky evropských fondů, a proto jsme již loni uvítali příležitost spolupracovat na přípravě tohoto dotačního programu. Na základě žádosti ministerstva dopravy jsme vypracovali podrobný seznam investičních záměrů v dopravě mající vazbu na priority podporované Fondem soudržnosti, případně Evropským fondem pro regionální rozvoj, a dnes ho městská rada schválila. Technická správa komunikací a Dopravní podnik hlavního města. Prahy nyní vybrané investice podle požadavků resortu dopravy upřesní a dopracují a budeme usilovat o to, aby byly zařazeny do komplexní strategie Ministerstva dopravy ČR pro období do roku 2025. Jde nám jak o možnost získat na tyto investice peníze z evropských fondů, tak o to, aby byly zařazeny do investic, jejichž financování bude resort dopravy uplatňovat vůči státnímu rozpočtu ČR,“ uvedl náměstek primátora Josef Nosek (ODS).

Možné oblasti, o jejichž podporu Praha usiluje, zahrnují například investice související s rozšířením infrastruktury metra (trasa „D“ metra, bezbariérové zpřístupnění stanic metra), tramvajových tratí (TT Divoká Šárka, TT Sídliště Barrandov a podobně), opatření související s péčí o životní prostředí (protihluková opatření, nákup elektrobusů pro pražskou MHD), zavádění telematických systémů řízení dopravy (realizace a vybavení Multifunkčního dopravního operačního střediska hl. m. Prahy), rozšíření systému pro tvorbu a poskytování dopravních informací na území hl. m. Prahy a budování parkovišť P + R  (P+R Černý Most III, P+R Zličín III). Snahou Prahy je projednat i financování radiál.

„Jde o velké a důležité investice, proto po nás ministerstvo dopravy naopak požaduje, abychom potvrdili, že jsme v daném období skutečně připraveni zajistit jejich realizaci -   včetně předpokládaných nákladů na realizaci - a následně i schopnosti zajistit nezbytně nutné spolufinancování ze strany města. Proto jsme dnes uložili investorům, aby  s pomocí magistrátního odboru rozvoje a financování dopravy zpracovali všechny podklady nezbytné k k tomu, aby mohly být do komplexní strategie resortu dopravy zařazeny,“ konstatoval Nosek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hustopeče: Nejlepší vína světa se sešla v Hustopečích

13:44 Hustopeče: Nejlepší vína světa se sešla v Hustopečích

Letos již čtrnáctým rokem objíždí hustopečský vinař Miroslav Hrabal se svým týmem a podporou Města H…