Praha zvažuje zavedení nízkoemisních zón

05.03.2012 21:26 | Zprávy

Dnes poprvé zasedla Odborná pracovní skupina pro přípravu zřízení nízkoemisních zón v Hlavním městě Praze. Tvoří ji zástupci Magistrátu hl. m. Prahy, Útvaru rozvoje hl. m. Prahy, Technické správy komunikací hl. m. Prahy a odborníci z oblasti životního prostředí a dopravy. Jejím předsedou je radní hl. m. Prahy Radek Lohynský, v jehož působnosti je životní prostředí.

Praha zvažuje zavedení nízkoemisních zón
Foto: Hans Štembera
Popisek: Žižkovský vysílač

„Jsem rád, že jsme zahájili kroky nasměrované ke  zlepšování kvality ovzduší v hlavním městě prostřednictvím jednoho z možných řešení, kterým jsou nízkoemisní zóny. Proto první úkol, který z dnešního jednání pracovní skupiny vzešel, je vypracovat analýzu proveditelnosti zřízení nízkoemisních zón v Praze. Je třeba odpovědně posoudit, zda a jaký přínos by případné zavedení těchto zón mělo,“ uvedl radní Lohynský.

Řadu poznatků z fungování nízkoemisních zón v některých velkých evropských městech prezentoval na jednání pracovní skupiny MUDr. Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví. „Například v Berlíně se podařilo zavedením nízkoemisní zóny významně snížit znečištění ovzduší jemnými prachovými částicemi a oxidy dusíku,“ řekl Šuta.

Pracovní skupina se dále zabývala legislativní úpravou problematiky nízkoemisních zón v ČR a diskutovala o prvotních úvahách, podnětech a návrzích týkajících se možného zavedení těchto zón v Praze.

V současné době existují v hlavním městě Praze zóny zákazu vjezdu nákladních automobilů nad 3,5t a 6t a autobusů. Výjimky pro vjezd do zóny zákazu vjezdu vozidel nad 3,5t a autobusů mohou být uděleny jen vozidlům splňujícím emisní normu EURO 2, od ledna příštího roku se norma zpřísňuje na EURO 4.

Regulace vjezdu těžkých nákladních automobilů byla v Praze postupně zaváděna od začátku 60. let, a to nejprve v historickém jádru, postupně pak i v dalších navazujících oblastech. V letech 2003 a 2004 se rozšířila zóna se zákazem vjezdu nákladních automobilů s celkovou hmotností nad 6 tun o oblasti ležící na území Městských částí Praha 4 a 5. K poslednímu rozšíření došlo v roce 2006 v části Spořilova. V užším centru Prahy byla v roce 1999 vymezena zóna s časově omezeným zákazem vjezdu nákladních vozidel nad 3,5 tun celkové hmotnosti.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hustopeče: Centrum volného času Pavučina opět vyráží na led do Moutnic

22:41 Hustopeče: Centrum volného času Pavučina opět vyráží na led do Moutnic

Centrum volného času Pavučina pokračuje ve své tradici a zahajuje pravidelné výjezdy na ledovou ploc…