Úřad prošetřil průběh veřejné zakázky „Právní služby – administrace veřejných zakázek, poskytování konzultací v souvislosti se zadáváním veřejných zakázek“, kterou vyhrála Advokátní kancelář Coufal, Georges & partners s.r.o. Další podání se týkalo veřejné zakázky na organizování zadávacího řízení na zimní údržbu komunikací a veřejné zeleně, v níž zvítězila společnost Zadávací servis s.r.o. Oba podněty podal předseda Kontrolního výboru Zastupitelstva městské části Bohumil Straka dne 17. července.
Souběžně provedl Úřad městské části Brno-střed vlastní revizi zveřejňování smluv v Profilu zadavatele za letošní a za loňský rok. Zákon ukládá, že u zakázek nad 500.000,- Kč musí být smlouvy zpřístupněny do patnácti dnů od podpisu smlouvy. Od prosince 2014 bylo v pěti případech zjištěno, že se smlouvy zveřejnily o den později, tedy až šestnáctý den. Dvakrát pak došlo k delšímu prodlení – o devět a o dvanáct dní. „Na tyto chyby jsme přišli díky analýzám, jejichž cílem je zlepšování činnosti a chodu úřadu naší městské části,“ vysvětluje jeho tajemník Petr Štika.
Při kontrole byly také objeveny nedostatky z roku 2014, na jejichž nápravu bývalé vedení radnice nedohlédlo. Jedná se například o nezveřejňování informací ve Věstníku veřejných zakázek. „Intenzivně spolupracujeme s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže na tom, aby se podobné přehmaty z minulosti už neopakovaly, nicméně se s takovými pochybeními budeme muset vypořádat,“ uvedl starosta městské části Brno-střed Martin Landa.
Podobným situacím má v budoucnu předejít kompletní elektronizace zadávání veřejných zakázek nad 50.000,- Kč. Ta bude spuštěna 1. října letošního roku na webu radnice, a to na adrese zakazky.brno-stred.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV