Ten v sobě zahrnuje především návrh více jak 100 motivů (obrázků) pro děti umístěných v šatně a umývárně, zároveň ale i povinné označení školky, kontaktní údaje, označení jednotlivých místností, označení hydrantů a hasicích přístrojů umístěných ve vestavěných skříních, atd. Ačkoli se návrhem informačního systému mohla zabývat některá z reklamních či grafických agentur, vedení města Semily rozhodlo jinak. Příležitost dostali budoucí mistři grafického designu.
Před započetím prací se studenti z oboru Grafický design a vizuální komunikace vydali za dětmi přímo do školky a nechali je kreslit obrázky dle vlastní fantazie.
"Budova nové mateřské školy je mimořádným architektonickým počinem a její návrh vzešel z architektonické soutěže.To byl jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli při tvorbě informačního systému dát příležitost studentům UMPRUM (Vysoká uměleckoprůmyslová škola v Praze) z oboru Grafický design a vizuální komunikace," říká Ing. Vladimír Bělonohý, vedoucí odboru rozvoje a správy majetku města Semily. "Vysoká uměleckoprůmyslová škola v Praze patří mezi prestižní školy ve svém oboru, navíc jsme za srovnatelné náklady jako v případě profesionálních studií, měli možnost získat hned 4 návrhy. I proto jsme se rozhodli jít touto cestou."
Celkové náklady ve výši 150 tis. Kč bez DPH jsou součástí rozpočtu na realizaci mateřské školy a zahrnují nejen zmíněné 4 návrhy, ale i vlastní realizaci systému a především tzv. logomanuál. Ten představuje knihu s grafickými symboly a návrhy pro další využití, např. tvorbu webových stránek, návrh hlavičkového papíru, obálek, vizitek a mnoho dalšího.
Celkem 18 studentů z různých ročníků se rozdělilo do čtyř týmů. Mezi nimi byli i studenti ze zahraničí (Japonsko, Německo, Ukrajina, Brazílie). Za první semestr (říjen-prosinec) zpracovali své návrhy a ty následně představili na půdě školy. Následovalo hodnocení poroty složené ze zástupců města, architekta projektu a zástupců školy. Každý z představených návrhů měl svoji unikátní myšlenku a byl naprosto odlišný od ostatních. Přesto se na vítězi téměř jednohlasně shodli všichni porotci.
Vítězný tým na počátku prací navštívil děti přímo ve školce a nechal je jednak kreslit obrázky dle fantazie, ale zároveň jim poskytl předlohy k dokreslení. Ze všech kreseb poté vybral opakující se tvary a z nich sestavil obrázky motivů pro děti. Mezi nimi se objevila především zvířátka, dále květiny a nejrůznější ovoce. Zmíněné opakující se tvary pak tým promítl i do návrhů polepů na prosklené plochy vstupních dveří, na vizitky, hlavičkový papír, atd.
Jako materiál pro značení členové týmu zvolili keramickou podložku, na které je obrázek nakreslen. Předmětem návrhu dále bylo i značení jednotlivých dveří.
"Zde je připraveno jak vizuální tak textové označení vyrobené z překližky. Finální rozhodnutí o způsobu označení bude předmětem dalších jednání," vysvětluje Ing. Bělonohý. "V současné době probíhá zkouškové období a během února nás čeká schůzka nad upřesněním návrhu."
V dalším semestru studenti celý návrh vyrobí a vlastní instalace proběhne do konce května t.r.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV