„Pro zkapacitnění průtahu městem Velké Meziříčí, ulice Novosady a Sokolovská, jsme upravili programy na světelných křižovatkách Vrchovecká-Novosady a Sokolovská-K Novému nádraží. Křižovatky pracují v izolovaném dynamickém řízení. Zvětšila se možná maxima zelené v hlavním směru. To znamená, že při vzdutí vozidel na těchto příjezdech bude maximální délka zelené delší. Konkrétně na křižovatce světelných signalizačních zařízení Sokolovská-K Novému nádraží se navýšilo maximum zelené hlavní fáze ze stávajících 43 sekund směr Brno na 68 sekund. Na křižovatce Novosady-Vrchovecká ze stávajících 40 sekund hlavní fáze na 60 sekund," řekl Červinka a dále podrobně popsal výhody prodloužení zelené fáze.
„Současně byly upraveny i parametry detekce (indukční smyčky ve vozovce, radiodetektory), aby prodlužovali zelenou i při pomalejší jízdě, či větších mezerách vozidel, než tomu bylo doposud. Samozřejmě při slabém provozu se automaticky délka zelených zkracuje, dle okamžité poptávky vozidel. Tento dynamický režim tak pružněji reaguje i na případnou uzávěru dálnice D1. Rozsah dynamiky směrů kolizních k hlavnímu průtahu zůstal zachován na původních hodnotách. Prodloužení hlavní fáze tak není na úkor zkrácení ostatních směrů, ale jde na vrub prodloužení maxima kompletních cyklů křižovatek," doplnil Červinka.
K úpravě světelné signalizace na komunikaci II/602 došlo 16. listopadu 2021. Prodloužený interval zelené vlny přispěje k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu ve městě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV