Samozřejmě poslouží i k rekreačním účelům. „Od začátku nám šlo o to, aby byly místní části propojené. Hlavně chodci se díky zpevněné trase vyhnou silnici třetí třídy. Povrch polní cesty je navržený zpevněním ze zhutněného, asfaltového recyklátu s provedením nástřiku. Celkově se bavíme o zhruba 930 metrech,“ upřesnil starosta Vyškova Karel Jurka.
Zatímco první úsek byl domluvený v zesílené konstrukci tělesa polní cesty z důvodu pojíždění zemědělské techniky, druhý je navržený v „lehčím“ provedení. Největší problém u všech podobných liniových staveb jsou pozemkové záležitosti.
„Trvá roky, než se záměr podaří pozemkově vyřešit. V tomto případě jsme museli učinit i vyjmutí z půdního fondu. Nejprve se nabízela trasa v původní polní cestě. Část je ovšem zarostlá náletovými dřevinami a splynula s remízkem, část je zaniklá a rozoraná. Hledali jsme vhodnější variantu i z toho důvodu, abychom nemuseli vstupovat do orné půdy a nekomplikovali zemědělcům obdělávání plochy. Našli jsme jinou trasu, přirozenější, kdy část ve směru od Hamilton jde podél potoka po zaužívané polní cestě, dále se odklání a pokračuje kolem remízku. Koncový úsek směrem ke Lhotě jde po bývalé polní cestě. Tato varianta respektuje zelený pás,“ ocenil vyškovský místostarosta Roman Celý.
Po opravě komunikace pro chodce a cyklisty spojující Vyškov s Drnovicemi jde o další důležitou investici. O realizaci dlouho připravované akce se postarala společnost EUROVIA CS, práce vyšly na 1 milion a 440 tisíc korun včetně DPH. Hotovo bylo na konci srpna.
Výhledově se podle vyškovského místostarosty nabízí rovněž propojení Rychtářova se Lhotou. „V tomto případě jsou ovšem majetkoprávní vztahy ještě komplikovanější. Je tam velké množství vlastníků půdy,“ doplnil místostarosta Celý.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV