Znojmo: Obchvat si vyžádá další práce a delší uzavírku, ovšem jen na dobu nezbytně nutnou

27.10.2018 10:38 | Zprávy

Ačkoliv panuje na obchvatu Znojma, kde se aktuálně staví úsek od tzv. kasárenské po únanovskou křižovatku, čilý stavební ruch, objevily se na stavbě mostu přes Přímětickou ulici první zdržení a komplikace, které ovšem všechny strany začaly ihned řešit. Z důvodu větší bezpečnosti chodců se také zlepší osvětlení a reflexní označení přechodu pro chodce (resp. místa pro přecházení), kudy denně projdou stovky lidí.

Znojmo: Obchvat si vyžádá další práce a delší uzavírku, ovšem jen na dobu nezbytně nutnou
Foto: znojmocity.cz
Popisek: Letecký pohled na centrum města Znojmo

To vše bylo předmětem středečního kontrolního dne. „Zhotovitel bude muset vykonat určité práce, se kterými původně nepočítal, takže vzniklo riziko, že se uzavírka Přímětic, která platí do 8. prosince, protáhne až do jara. Proto se pravidelný kontrolní den svolal o týden dříve, než byl jeho původní plánovaný termín, abychom společně našli řešení, které bude schůdné pro všechny. Nechci ztrácet čas dohadováním, čí je to vina, jestli stavebníků, Ředitelství silnic a dálnic jakožto investora nebo kohokoliv jiného, ale aktivně situaci řešit,“ říká starosta Znojma Jan Grois.

A jaké jsou důvody nepředpokládaného zdržení na stavbě? „Faktorů, které zdržují stavbu, se objevilo nezávisle na sobě hned několik. V první řadě jsme museli částečně předělat projekt skruže mostu, a to z důvodu existujícího podchodu pro chodce. Podchod musí být přemostěn nosníky, neboť do tohoto místa není možné umístit podpěrnou skruž. Podchod sice odolá pádu břemene o hmotnosti několika tun, ale pro betonování mostu potřebujeme skruž, u které stojky unesou řádově větší zatížení, navíc vedle podchodu zesílené,“ vysvětluje Roman Daniel ze společnosti Silnice Group.

„Dále bylo v prostoru pod mostní skruží zjištěno neúnosné podloží, které je nutné zcela vyměnit za štěrkodrť. Při dorovnávání terénu pod skruží jsme narazili na telefonní kabel v místě, kde vůbec být neměl, tudíž musíme zajistit jeho přeložení, neboť se nachází v poloze, kde koliduje se založením skruže. Do toho přišlo zpoždění dodávky betonové armatury pro opěry, takže jsme neměli dostatek materiálu na stavbu. Posledním faktorem jsou lidské zdroje, které chybí snad v každém odvětví,“ dodává Daniel.

Až po kompletní dostavbě mostu je možné dodělat silnici pod mostem. Pesimistický scénář proto operoval s tím, že by tyto komplikace mohly termín uzavírky Přímětické ulice prodloužit až do jara.

„S tím jsme absolutně nemohli souhlasit. V Příměticích žijí čtyři tisícovky lidí, kteří denně autobusem nebo autem dojíždějí za prací, školou nebo zábavou do centra města. Proto jsme požadovali prodloužení doby uzavírky jen na dobu nezbytně nutnou s tím, že je posléze nutné zajistit průjezd autobusů i aut po Přímětické, resp. Hlavní ulici, byť po provizorním, avšak kvalitním betonovém povrchu. Finální pokládka asfaltu na vozovce pod mostem ať se udělá až na jaře, ale rozhodně to nesmí být důvodem další několikaměsíční uzavírky. Tu akceptujeme jen v řádech týdnů,“ doplňuje starosta Grois. Konkrétní termín nové uzavírky budou známy až v listopadu.

Jelikož je také dříve tma a blíží se období podzimních mlh a plískanic, zajistí stavbaři také lepší nasvětlení a reflexní označení místa, kde chodci přecházejí k onomu podchodu pro chodce.

Řešila se i otázka lidských zdrojů. Starosta Jan Grois proto zprostředkuje kontakt mezi zhotovitelem a znojemskou věznicí, se kterou město, resp. její příspěvkové organizace dlouhodobě spolupracují. Právě osoby ve výkonu trestu mohou být další pracovní silou, která vyplní nedostatek lidí na trhu práce.

Celkový harmonogram prací se ani s ohledem na výše uvedené nemění. Aktuálně stavěná část obchvatu o délce cca 3,5 km od kasárenské po únanovskou křižovatku bude zprovozněna na podzim 2019.

Vybraná data ke stavbě obchvatu Znojma (od kasárenské po únanovskou křižovatku):

  • délka: 3 532 metrů
  • plocha vozovek: 63 700 m2
  • počet všech stavebních objektů: 48
  • počet mostních objektů: 5
  • Celkové délka mostů: 274,7 metrů
  • Počet mimoúrovňových křižovatek: 3 (délka větví: 3 126 metrů)

Informace o obchvatu Znojma

Stavba II. části obchvatu je součástí souboru tří staveb severního silničního obchvatu města Znojma. S jejím budováním se začalo v lednu 2017 a hotovo má být na podzim 2019. Spolu s rozestavěnou I. částí a připravovanou III. částí bude aktuálně stavěná část tvořit ucelený obchvat města. Dokončený celý obchvat bude sloužit především k odklonu tranzitní dopravy mimo město Znojmo, což bude mít vliv na bezpečnost silničního provozu a zlepšení životního prostředí v celém městě. Vybudováním obchvatu dojde také ke zvýšení plynulosti dopravy a tím i k úspoře nákladů a snížení emisí. Investorem obchvatu je Ředitelství silnic a dálnic. Jak je celý obchvat Znojma naplánován, uvidíte ve videu ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Veronika Vrecionová byl položen dotaz

Milovníci Ruska

Podle vás jsou v Europarlamentu pro smích a považujete za smutné, že tam vůbec milovníci Ruska jsou. Ale oni tam jsou proto, že je lidé volili. Zamýšlela jste se nad tím proč? A jestli ano, k čemu jste dospěla? I třeba u nás je pořád dost obdivovatelů Ruska a komunistů.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Po roce bude opět k vidění unikátní modelové kolejiště

22:41 Plzeň: Po roce bude opět k vidění unikátní modelové kolejiště

Plzeňští železniční modeláři po roce opět zpřístupní veřejnosti modelové kolejiště, na němž pracují …