Senátorka Vítková: V Senátu se projednávala situace v mateřských školách v době pandemie

22.04.2021 10:57 | Zprávy

Dopady pandemie koronaviru pociťují veškerá odvětví lidského života. Nejvýrazněji se to týká oblasti školství. Absenci kolektivu a vzdělávacích návyků u dětí, ale i ekonomické dopady či absenci kompenzací pocítí velmi vážně také předškolní vzdělávání. Tomuto tématu se dlouhodobě věnuje senátorka Jaromíra Vítková.

 Senátorka Vítková: V Senátu se projednávala situace v mateřských školách v době pandemie
Foto: senat.cz
Popisek: Jaromíra Vítková

„Je nezbytně nutné, aby se Ministerstvo školství zaměřilo na problémy financování předškolního vzdělávání, které od loňského března zůstává zcela bez pomoci. Podařilo se mi do Výboru pro vzdělání, vědu, kulturu a lidská práva a petice přizvat Simonu Weidnerovou, autorku výzkumu a předsedkyni ISEA, aby informovala senátory o výsledcích výzkumu – ekonomické a personální řízení mateřských škol v době pandemie,“ sděluje senátorka Vítková.

Výbor pro vzdělávání se v Senátu sešel dne 21. dubna 2021. Autorka výzkumu Simona Weidnerová prezentovala problémy mateřských škol, které shrnula do tří oblastí: hygienicko-epidemiologické podmínky, finanční podmínky, které plynou z vícezdrojového a účelově určeného financování a personální podmínky a financování lidských zdrojů.

„Shodli jsme se na výboru v tom, že situace v době pandemie COVID-19 v mateřských školách má velké dopady na ekonomiku i personální řízení a je třeba podniknout kroky k podpoře mateřských škol. Doporučili jsme ministerstvu konkrétní opatření, která by měla mateřským školám pomoci i s výhledem do budoucna,“ sdělila senátorka Vítková s tím, že konkrétní doporučení zveřejňuje níže:

Výbor pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice doporučuje MŠMT:

  • zajistit finanční kompenzaci zvýšených nákladů mateřským školám (případně jejich zřizovatelům) v době pandemie a výpadky v příjmech, které nejsou schopni zajistit zřizovatelé
  • udělit větší kompetence ředitelům a ředitelkám mateřských škol tak, aby mohli flexibilně reagovat a řešit aktuální stav v MŠ (např. přesuny mezi ONIV – nemocenské dávky, OON – zástupy za nemocné zaměstnance)
  • připravit manuál/dokument pro případné další pandemie a podobné situace v budoucnu tak, aby mateřské školy byly připraveny na nestandardní situace
  • zajistit dostatečné technické vybavení pro realizaci povinného předškolního vzdělávání distanční formou

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Proč jste při předkládání zákona o střetu zájmů postupoval tak, jak jste postupoval?

Soud zákon shodil ze stolu ne kvůli obsahu, ale formě, jakou byl přijat. Přitom kdybyste postupoval tak, jak se má, zákon by přeci taky prošel nebo myslíte, že ne? A myslíte, že je obecně transparentní postupovat tak, jak jste postupoval vy, tedy že jste zákon chtěl prosadit jen jako přílepek bez to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turková (PRO): I takto se dá zdražovat bez navýšení ceny

21:01 Turková (PRO): I takto se dá zdražovat bez navýšení ceny

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke zdražování potravin.