Vážená paní ministryně, vážení, vážený pane ministře, dámy a pánové,
dovolte mi, abych zažádala o zařazení bodu, který je velmi důležitý, je velmi aktuální, a zatím se o něm zde nehovořilo. Ale, jak asi sledujete tisk, tak v posledních několika dnech se ukázalo, že národní pedagogický institut navrhuje v reformě výuky provést změnu rámcových vzdělávacích plánů ve velmi důležitých předmětech, jako je zeměpis, přírodopis, občanská nauka, možná i další, a to tak, že navrhují snížení výuky na jednu hodinu týdně.
Já tedy nechápu, jak by mohlo platit programové prohlášení vlády, že prioritou je také vzdělávání našich dětí. Přátelé, za jednu hodinu týdně udělá učitel prezenci, to je 45 minut, prezenci, pak tam rychle řekne látku a tím to končí, To znamená, že děti nebudou moci diskutovat, nemohly by se zeptat, nemohly by vypracovávat projekty, což má být tedy nový způsob výuky. To znamená, že my chceme snížit konkurenceschopnost, nebo tedy potažmo vláda, jestli by to přijala, my určitě ne, konkurenceschopnost našich žáků a studentů i v rámci mezinárodních srovnání.
Protože my chceme přece, aby naši žáci uspěli u nějakých přijímaček na mezinárodní školy, aby se uplatnili potom v rámci těch mezinárodních projektů a s jednou hodinou týdně těchto důležitých předmětů ve složitém geopolitickém rozložení země, to tedy fakt nevím, jak by to kdo ukázal? Možná Harry Potter a možná k tomu ještě nějaký další, možná kouzelník, ale rozhodně ne běžná populace. Takže během čtyř dnů, přátelé, během čtyř dnů 1300 studentů a absolventů pedagogických oborů už se proti tomu ohradilo. A já se ptám, není zde bohužel ministr ani premiér, příslušný ministr tedy a premiér této vlády, toto je priorita vlády České republiky současné? Že nenaučíme děti základům, nenaučíme je přemýšlet o věcech, neumožníme jim, aby o tom hovořily dále?
Jedna hodina týdně, prosím pěkně, je výsměch. To možná může být vyšívání jako nepovinný předmět, možná rodinná výuka jako nepovinný předmět a možná vaření, když je nepustíte do kuchyně, ale nikoliv předměty typu zeměpisu, přírodopisu, občanské nauky.
Jestliže si představíte hodinu zeměpisu, tak se nedivte potom, když pravděpodobně do reality by vešly takové ty příhody, které vyprávějí starší generace, když byli na vojně, kdy tam ten, který byl voják z povolání, čili v té hantýrce furťák, pánové to znají, hledal Kavkaz v Africe, tak k tomu spějeme znovu? No, to asi nemyslíte vážně. Takže to, co mi tu schází, je za prvé řádné zhodnocení situace. Anebo ukažte mi, kde naši studenti jsou tak napřed ve všech srovnání mezinárodních mezi studenty, že my prostě nepotřebujeme tu dotaci.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV