Panuje zde pouze chaos a nejistota. Ministrův návrh zákona, který zavádí povinnou distanční výuku, není možné podpořit, pokud školy nedostanou podporu, díky které budou moci takový systém vzdělávání úspěšně realizovat.
„Už za dva týdny začíná nový školní rok, ale školy zatím marně čekají na tolik potřebné manuály, které by stanovily postupy na řešení koronavirových situací. Zatímco v sousedním Polsku tamní ministerstvo představilo tyto manuály již 5. srpna, u nás zatím zaznívají jen návrhy, které opět ukazují odtrženost jejich autorů od reality školní výuky. Takové váhání je hazardem a znejišťuje rodiče, učitele i ředitele škol. Naopak s ukládáním nových povinností ministr Plaga neváhá. Nachystal návrh zákona, kterým se zavádí povinnost distanční výuky v době krizových stavů. Školy ale potřebují podporu, aby dálkové vzdělávání mohly v takovém režimu úspěšně zvládat, a stejně tak je zapotřebí pomoci rodinám, pro které je např. nedosažitelné technické vybavení. O tom už se v zákoně ale nic nepíše. Přes četné proklamace o velké přípravě na nový školní rok se ukazuje, že ministerstvo školství opět selhává,“ uvedl místopředseda ODS Martin Baxa.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV