Aby dítě získalo ke škole kladný přístup, musí v něm první roky školní docházky podpořit přirozenou zvídavost.
Druhý stupeň pak nesmí být prostředím, kde skončí jen žáci, kteří se nedostanou na víceletá gymnázia. Musí v dítěti rozvinout jeho talent, prohloubit jeho schopnost pronikat do zákonitosti věcí a dobře jej připravit na další cestu vzděláním.Zreformujeme rámcové vzdělávací programy směrem ke snížení objemu učiva a hlubšímu porozumění vyučované látce.
Stanovíme jádrové učivo a vytvoříme vzorové vzdělávací programy. Umožníme jednotlivým školám, aby se samy rozhodly, zda je využijí, nebo si vypracují vlastní. Jádrové učivo bude směřovat k rozvoji klíčových kompetencí a gramotností, jako jsou občanské vzdělávání a etická výchova, finanční a mediální gramotnost a kritické myšlení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.