Po dlouhá léta to byla jistota. Trasa pražského metra D, na jejíž výstavbu netrpělivě čekají statisíce obyvatel metropole, po dlouhá léta vedla v územním plánu z náměstí Míru kolem Hlavního nádraží směrem na Žižkov a dále na Jarov a devátou městskou část. „Městští plánovači již dávno předpokládali dynamický rozvoj Žižkova a možnou masivní bytovou zástavbu, pro jejíž dopravní obsluhu nebudou výhledově tramvajové a autobusové linky dostačovat,“ vysvětluje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Před několika lety však plánovači otočili a bez hlubší diskuse trasu metra přes Žižkov z návrhu Metropolitního plánu vyškrtli. Metro podle nich mělo spíše zamířit na náměstí Republiky. S tím však radní Ropková dlouhodobě nesouhlasí a opakovaně vyzvala k revizi tohoto záměru. Aktuální zkušenosti s uzavírkou frekventované Husitské ulice podle ní navíc jasně ukazují, že Žižkovu reálně hrozí dopravní kolaps. „Tramvaje a autobusy mířící z Žižkova například na Hlavní nádraží jsou ve špičkách dlouhodobě přeplněné. Uzavírka Husitské ulice ukázala, jak je dopravní situace v Praze 3 křehká. Developerská výstavba v areálu nákladového nádraží může situaci dále zhoršit,“ říká Ropková.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV