„České školství je dlouhodobě podfinancováno, ČR dává na oblast vzdělávání téměř nejméně peněz ze zemí OECD. Nyní se tento stav logicky začíná odrážet i na kvalitě českého školství. Tento směr je nutné změnit a bez navýšení finančních prostředků to nepůjde. Sloučením ministerstev školství a kultury, jak navrhuje premiér Rusnok, se tento problém nevyřeší!“ uvedl stínový ministr školství Marcel Chládek.
„Chceme-li být dlouhodobě úspěšnou ekonomikou, pak je věda, výzkum a inovace klíčovou oblastí, do které je třeba investovat. Není náhodou, že skandinávské země do vědy a inovací investují nejméně dvakrát více než my a např. Čína na počátku krize investice do vědy ztrojnásobila. Problém českého vědeckovýzkumného prostoru je nedostatek privátních financí ve vědě a inovacích, stejně jako nedostatečná správa a koordinace celé oblasti. Dosáhnout udržitelného hospodářského růstu v ČR můžeme jen tehdy, budeme-li stavět na znalostech a vysoké přidané hodnotě. Likvidovat jedno z nejvýznamnějších pracovišť s mezinárodním přesahem, jako je Akademie věd ČR, které pro to vytváří předpoklady, je neodpovědné vůči budoucímu vývoji a premiér (byť v demisi) by měl velmi vážit svá slova,“ doplnila místopředsedkyně ČSSD Alena Gajdůšková.
Sociální demokracie považuje rozvoj oblasti školství, vědy a výzkumu za jednu ze svých základních priorit. Tento cíl musí mít každá vláda, která myslí vážně svoji cestu k obnově hospodářského růstu a zvýšení konkurenceschopnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz