Jeho nástupce umožní díky dvěma jízdním pruhům plynulejší dopravu a jednopolová konstrukce přispěje k větší bezpečnosti okolní zástavby v případě stoleté vody. Královéhradecký kraj za most zaplatil 80 milionů korun včetně DPH. Most s rozpětím 75 metrů převádí přes řeku silnici III. třídy číslo 3082, chodník a také inženýrské sítě.
„Podobná stavba nevzniká na krajských silnicích každý rok. Most slouží nejen místní dopravě, ale celé oblasti mezi centrem Hradce Králové a Třebechovicemi. Věřím, že bude dobře sloužit přinejmenším dalších sto let. Havarijní stav původního mostu a jeho vynucené uzavření bylo jedním z prvních úkolů, které jsem musel ve své gesci řešit. Za to, že se nám podařilo splnit slib daný místním občanům, chci poděkovat stavební firmě a všem, kteří se na tomto díle podíleli,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Konstrukci zpevňuje 100 tun betonářské výztuže. Při betonáži použili stavaři 530 kubických metrů betonu. Po betonování a dostatečném vytvrdnutí následovala montáž ocelových oblouků, které jsou pro podobu nového mostu charakteristické. Po předepnutí konstrukce pomocí 19 kabelů se mohla odstranit podpěrná skruž. Stavaři most dokončili po zimní přestávce koncem letošního dubna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV