Jedním z hlavních důvodů, který považuji za zcela zásadní, je to, že EET je podle mého názoru až krok »C«, kterému měly logicky předcházet kroky »A – korporátní daně, které zamezí vyvádění zisků do zahraničí« a »B – progresivní zdanění fyzických i právnických osob«. Pokud by tyto kroky již byly provedeny, nebránilo by nic tomu podporovat zavedení EET. Dalším z důvodů se stále více zdá být nejasný přínos pro státní rozpočet. Nejprve se hovořilo o 10 miliardách korun, dnes se spekuluje již jen o částce menší než poloviční. Rozpaky nad zákonem vzbuzuje i postupné zavádění a mnohé výjimky, které jsou v něm zahrnuty a odsouvají pro některé obory jeho účinnost až o 2 roky, kdy už bude po dalších řádných volbách do Poslanecké sněmovny (pokud tedy nebudou již dříve volby předčasné). Připadá mi to, jako kdyby koaliční vláda měla strach a nechtěla si případné voliče před volbami rozhněvat.
Další nejasně specifikované záležitosti jsou spojeny s okruhem povinných osob, které budou definovány vládním nařízením a nikoliv zákonem, nedořešené technické zajištění zprovoznění této evidence a její spravování a také propustnost systému, aby nedocházelo ke zpožděním či přechodu k off-line přenosu a nekomplikovalo to zbytečně život jak prodejcům, tak zákazníkům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV