Zhruba dvacetikilometrový úsek železničního koridoru má za sebou rozsáhlou modernizaci, která zahrnovala nejen mezistaniční úseky, stanice a zastávky, ale také tunely a mosty. Po trati začaly jezdit osobní vlaky a rychlíky, expresní spoje se na ni vrátí v polovině příštího roku. Během výluky se vybudoval také nový podchod u zastávky Blansko město a zrekonstruoval železniční most v Dolní Lhotě.
Vlaky na modernizovaném koridoru zatím jezdí podle výlukového jízdního řádu. „Z důvodu zavedení pomalých jízd po výluce pojedou vlaky linky S2 a R19 podle výlukového jízdního řádu. Vybrané vlaky pojedou v odchylných časových polohách a některé zastávky, především Babice nad Svitavou a Adamov zastávka, projedou. Některé vlaky jsou odřeknuty v celé trase. Běžné jízdní řády linek S2 a R19 začnou platit od pondělí 19. prosince,“ uvedl Květoslav Havlík ze společnosti Kordis s tím, že dálkové vlaky budou prozatím i nadále jezdit přes Havlíčkův Brod.
V železniční zastávce Blansko-město se v pátek 9. prosince otevřel nový podchod, který slouží cestujícím i chodcům jako spojnice mezi Starým Blanskem a centrem města. Zároveň došlo ke zrušení železničního přejezdu pro automobilovou dopravu kvůli zrušení úrovňového křížení trati z ulice Rožmitálova a Komenského. Od 19. prosince budou řidiči moci mezi oběma částmi Blanska projíždět po novém přemostění.
Důležitá byla i rekonstrukce železničního mostu v Dolní Lhotě, ke které došlo během výluky. Díky úpravám se snížila především hlučnost projíždějících vlakových souprav, což ocení především lidé žijící v okolí tratě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.