Crha (ODS): Z Blanska do Brna od neděle opět jezdí vlaky

12.12.2022 22:13 | Zprávy

Na koleje mezi Blanskem a Brnem se v neděli 11. prosince po roční přestávce vrátily vlaky.

Crha (ODS): Z Blanska do Brna od neděle opět jezdí vlaky
Foto: archiv
Popisek: Lídr jihomoravské ODS Jiří Crha

Zhruba dvacetikilometrový úsek železničního koridoru má za sebou rozsáhlou modernizaci, která zahrnovala nejen mezistaniční úseky, stanice a zastávky, ale také tunely a mosty. Po trati začaly jezdit osobní vlaky a rychlíky, expresní spoje se na ni vrátí v polovině příštího roku. Během výluky se vybudoval také nový podchod u zastávky Blansko město a zrekonstruoval železniční most v Dolní Lhotě. 

Vlaky na modernizovaném koridoru zatím jezdí podle výlukového jízdního řádu. „Z důvodu zavedení pomalých jízd po výluce pojedou vlaky linky S2 a R19 podle výlukového jízdního řádu. Vybrané vlaky pojedou v odchylných časových polohách a některé zastávky, především Babice nad Svitavou a Adamov zastávka, projedou. Některé vlaky jsou odřeknuty v celé trase. Běžné jízdní řády linek S2 a R19 začnou platit od pondělí 19. prosince,“ uvedl Květoslav Havlík ze společnosti Kordis s tím, že dálkové vlaky budou prozatím i nadále jezdit přes Havlíčkův Brod.

V železniční zastávce Blansko-město se v pátek 9. prosince otevřel nový podchod, který slouží cestujícím i chodcům jako spojnice mezi Starým Blanskem a centrem města. Zároveň došlo ke zrušení železničního přejezdu pro automobilovou dopravu kvůli zrušení úrovňového křížení trati z ulice Rožmitálova a Komenského. Od 19. prosince budou řidiči moci mezi oběma částmi Blanska projíždět po novém přemostění.

Důležitá byla i rekonstrukce železničního mostu v Dolní Lhotě, ke které došlo během výluky. Díky úpravám se snížila především hlučnost projíždějících vlakových souprav, což ocení především lidé žijící v okolí tratě.

Část zmodernizovaného úseku si v sobotu prohlédl premiér české vlády Petr Fiala v doprovodu ministra dopravy Martina Kupky, generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody, jihomoravského hejtmana Jana Grolicha a radního pro dopravu a starosty Blanska Jiřího Crhy.

„Modernizace koridoru a obnovení provozu na trati je výbornou zprávou nejen pro obyvatele Blanska a celého regionu. V uplynulém roce jsme všichni pocítili, jak důležité je pravidelné a četné spojení s jihomoravskou metropolí, které není závislé na husté silniční dopravě. Děkuji všem, kteří se na rekonstrukci tratě podíleli, za skvěle odvedenou práci,“ zhodnotil starosta Blanska Jiří Crha.

Modernizace železničního koridoru mezi Brnem a Blanskem začala v prosinci roku 2021. Od té doby byla na trati vyloučená vlaková doprava a vlakové spoje nahradily autobusy náhradní dopravy. Rekonstrukce zahrnovala výměnu kolejového svršku i podkladových vrstev, opravy devíti tunelů mezi Adamovem a Blanskem ale také modernizace nástupišť v Adamově, Babicích či Bílovicích nad Svitavou.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Exner (STAN): Divíme se, proč se rodí málo dětí, ale pro rodiny s dětmi děláme pramálo

20:16 Exner (STAN): Divíme se, proč se rodí málo dětí, ale pro rodiny s dětmi děláme pramálo

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k prorodinné politice.