Mám velkou radost. Dnes byla na Vsetíně slavnostně zahájena velká rekonstrukce nádraží za téměř 3 miliardy korun. Jedná se o vznik zcela nového autobusového nádraží, rekonstrukci vlakového nádraží, nových nádražních budov, parkovacího domu pro cca 300 aut a také komunikací. Naproti nádraží už je postavena a slouží lidem nová budova obchodní galerie za 360 milionů, která položila základ nového řešení této části města. Právě z této galerie povede podchod nejen pod ulicí a nástupišti, ale také převede bezpečně chodce z centra města do Rokytnice.
Velmi mě potěšila slova generálního ředitele Správy železnic, který mě označil za „otce tohoto projektu“. Ale je to pravda jen z části. O rekonstrukci usilovali představitelé Vsetína již téměř 50 let. Neúspěšně. A patřím mezi ně i já. Už když jsem byl starostou v letech 1998-2006, tak jsme s místostarostou Jardou Kudlíkem vynaložili stovky hodin a cest do Prahy k prosazení rekonstrukce nádraží. Tehdy jsme byli neúspěšní.
Pro vás, kteří to zde neznáte, je vsetínské nádraží jako stvořené pro natáčení historických filmů z minulého století, kdy musíte méně pohyblivé osoby vytláčet do vlaku.
Až v roce 2015, když jsem se stal opět starostou a měl za sebou senátorskou a vicepremiérskou zkušenost, jsem uměl tuto akci spolu s ostatními vsetínskými nadšenci prosadit. Za všechny bych vyzdvihl tehdejšího poslance za ČSSD a člena Podvýboru pro dopravu Petra Kořenka. Myslím, že tak by měla vypadat spolupráce členů Parlamentu z regionu, kdy senátor s poslancem z různých politických stran svorně usilují o prosazení věci bez ohledu na stranické dresy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV