Doložená příprava stavby tohoto parkovacího domu je totiž podmínkou pro navazující územní řízení stavby tramvajové trati. Na základě participačního procesu bylo dohodnuto, že podoba parkovacího domu bude stanovena architektonickou soutěží zajištěnou společně hlavním městem Prahou a městskou částí Praha 6. Počítá se s minimální kapacitou 130 parkovacích stání.
„Po celou dobu přípravy projektu tramvajové trati jsem v rámci komunikace s občany sliboval, že město dostatek parkovacích ploch zajistí. Jsem rád, že mohu ohlásit první zásadní krok ke splnění tohoto slibu,“ uvedl náměstek primátorky hl. m. Prahy Petr Dolínek.
Stavba tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská je jedním z prioritních záměrů rozvoje tramvajové sítě v hl. m. Praze. Stavba získala v roce 2015 závazné stanovisko EIA.Probíhají jednání s vlastníky pozemků v rozsahu stavby, s podáním žádosti o územní rozhodnutí se počítá během roku 2017 a s vydáním územního rozhodnutí pak do konce roku 2017. Pro financování stavby se předpokládá podpora z fondů Evropské unie.
„Tramvaj umožní výrazné omezení automobilové dopravy v lokalitě. Také počet autobusů, které dnes představují jediné tamní spojení s metrem, se sníží až o polovinu. Tramvajová trať také vždy vede k tomu, že daná lokalita ožije. Vznikají kolem ní malé obchody, služby i místa pro setkávání obyvatel,“ dodal Dolínek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV