Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, dobrý den. Já jenom krátce k tomuto zákonu. Jak víme, proběhla velká diskuse v rámci prvního čtení. Podle předkladatelů je tento návrh o tom, aby ti vodáci si mohli dát to pivo, když nastoupí do té lodě. A všichni jsme jezdili na vodě, všichni jsme si dávali pivo, že, přece? Podle mě je ale ten zákon o něčem jiném. Je o tom, jestli prolomíme tu nulovou toleranci požívání alkoholu v dopravě. Jestli to prolomíme. Je to skutečně o tom. A já si myslím, že bychom to skutečně dělat neměli, protože to je první krok. Další budou cyklisté, potom přijdou řidiči osobních aut atd. Takže myslím si, že skutečně je to o prolomení nulové tolerance.
Ten návrh je i technicky špatně, protože on říká - malé plavidlo bez strojního pohonu. Vycházíme z toho, že malé plavidlo jede pomalu, ale to je i windsurfing. I windsurfing je plavidlo bez strojního pohonu. To vůbec nejezdí pomalu. Vůbec.
Takže za mě, jenom se zaměřím na ty tři pozměňovací návrhy. Mluví o tom, že není přestupkem, pokud ten vodák nadýchá do jednoho promile. To je podstata toho návrhu. A já jenom říkám, že to je prolomení nulové tolerance. Nejsem ani zdaleka abstinent, ale vždycky budu pro zachování nulové tolerance.
Návrh pod písmenem C, který vypouští jakoukoli hranici, je ještě horší. Ten říká, že bude bezbřehá tolerance alkoholu. Každý, kdo se alespoň dopotácí do toho plavidla, doplazí nějakým způsobem, ať má 6 - 7, to už je smrtelné, nedopustí se přestupku. Takže to C je ještě horší.
A návrh pod písmenem B, který navrhuje vypuštění určitého úseku toku Berounky ze seznamu významných vodních toků, byl nepochybně bohulibý úmysl, aby se tam nedaly stavět nedej Bůh jezy nebo něco podobného, vodní díla. Jenomže ve skutečnosti znamená to, že tam stát nemůže přispět na stavbu jakéhokoli díla, vodohospodářského, energetického, protipovodňového, protože zákon o SFDI neumožňuje financování opatření z prostředků státu, pokud to není významný vodní tok.
My jsme se o tom bavili i na klubu poslanců a myslím, že tam ten názor podporujeme, názor Ministerstva dopravy, že skutečně bychom neměli prolamovat nulovou toleranci. Děkuji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV