„Současná vláda se ráda inspiruje na Balkáně, my dáváme přednost zemím, jako je Estonsko nebo Velká Británie. To jsou země, kde elektronická veřejná správa funguje a moderní technologie neslouží ke sledování občanů, ale naopak jim pomáhají. Musíme však myslet i na ty občany, kterým elektronická komunikace spíše překáží – těm musí zůstat možnost osobního vyřízení žádostí na úřadech. Chceme lidem zpřístupnit kompletní sbírku zákonů na internetu a umožnit jim komunikovat s úřadem elektronicky z domova. Například živnostenský list by mělo být možné získat, aniž by podnikatel musel navštívit úřad,“ řekl Petr Fiala.
„Džungli nesmyslných předpisů prosekáme. Vždyť různých nařízení je už tolik, že se v nich neorientují ani úředníci. Lidé ani nemohou zjistit, jaké všechny možné povinnosti vůči státu mají. Proto chceme nejen zbytečné zákony rušit, ale také sestavit jednoduchý přehled povinností občana vůči státu, který bude dostupný on-line. V 21. století musí být samozřejmostí možnost zaplatit poplatky a daně platební kartou,“ vysvětlil Martin Kupka, expert ODS pro veřejnou správu.
„Po úřadech mají obíhat formuláře, ne lidé. Zavedeme možnost vyřízení většiny žádostí z domova a elektronicky. Za nejdůležitější považuji, aby byl občan úřadem vnímán jako klient, jako vážený zákazník. Má být vnímán jako někdo, kdo přichází s očekáváním, že bude vyslyšen a bude mít pocit, že se mu úředník snaží pomoci a jeho problém vyřešit,“ uvedl Miloš Vystrčil.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV